torsdag 22 maj 2014

Lite av varje


Jag har arbetat natt och sov bort en stor del av onsdagens vackra väder. Men efter "morgonkaffet" som intogs på terassen klockan 15:00 på eftermiddagen så blev det fart på tanten. Gräset blev klippt(det behövdes verkligen) och mina Auriklar som kom igår blev planterade i vanliga lerkrukor, alla likadana. Hade tänkt att pensla med yoghurt först men glömde det, får göra det imorgon istället. För jag vill ju gärna att de ska få lite mossig patina så snabbt som möjligt. Maken är nästan klar med Aurikelteatern, jag längtar efter att få visa er den! 
Men ni får snällt vänta tills den är klar. För att ni inte ska bli alltför besvikna får ni några andra bilder att titta på medan ni väntar! Men det blir ett väldigt "spretigt" inlägg. Man blir lätt lite konstig när man jobbat natt:-)





Nu är Syrenerna på G!








Jag gillar skuggorna som bildas av rutorna i spaljén.
På var sin sida om buxbomen har jag planterat klängrosor.
Tyvärr har skatorna stulit namnlapparna, så det blir spännande att se var det blir.
Jag vet bara att det är engelska rosor, väldigt tjusiga om jag minns rätt.
Namnen var krångliga så jag lade dem inte på minnet, jag hade ju namnlapparna...trodde jag!




Nu till något glädjande!
I helgen hade vi lägenhetsvisning i multiholken.
Herr och fru Flugsnappare visade stort intresse för två av holkarna.
Frun gillade mellanholken bäst och inspekterade den noggrant i ett par timmar.
Men herr flugsnappare tyckte bäst om nedre lägenheten med liten terrass runt om där man kan landa lätt. Därifrån har man också en vidunderlig utsikt över grannens pool. Så de bestämde sig för den nedre holken och har nu bråda dagar med att dekorera den invändigt.

Om ni tar fram förstoringsglaset så ser ni herr Flugsnappare som sitter på staketet. Jag tror att han känner sig ganska nöjd med sin nya lägenhet.


Kram 
Titti





6 kommentarer:

  1. Nu är det verkligen sommar. Så lummigt och fint. Kul och snygg multiholk. Klart att det blir inflyttning där. Här får de bo lite enklare. Trevliga fåglar att ha i trädgården.
    Anette

    SvaraRadera
  2. Underbara bilder från din fina trädgård....=)

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  3. Ja, det är snyggt med rutiga skuggmönstret. Snyggt med det du hängt upp. Det behövs litet ögon för sådant så det inte blir plottrigt. Det är inte plottrigt utan bara snyggt.

    SvaraRadera
  4. Håper du får noen fugler som flytter inn der! Skjærene er fæle til å stjele navelapper. Det gjør de her også :-(

    Klem

    Marit

    SvaraRadera
  5. Blir spännande att få se rosorna!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Vilken härlig fågelholk! Hoppas de får trevliga grannar också!/Susanne

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...