fredag 23 maj 2014

Lite rost skadar aldrig!


Jag är förtjust i saker med patina. Gärna lite avskavt eller rostigt. Med tiden har det blivit en hel liten rost-samling. Här kommer ett litet axplock av trädgårdens rostiga attiraljer.

Förr eller senare passerar det rostiga föremålet sitt bästföredatum.
Den här urnan håller på att falla ihop.
Den har gjort sitt och sjunger nu på sista versen.

Sjöstjärnan däremot håller nog ett tag till.

Tre sådana här fjärilar fick bli pynt i den nya fjärilsrabatten.

Hårbollen...i den stoppar jag håret från Olivers päls.
Fåglarna gillar ullen till sina bo-byggen på våren.

Taklök i en rostig konservburk.

En vindruvsklase hänger vid ingången till lusthuset.

Den här vimpeln är helt ny. Hoppas att den rostar fint med tiden.

Grodans säng har med åren blivit riktigt rostig.

En liten viktoriansk krusidull bland Alunrot "Melting Fire"
Den här lilla ställningen får nya blommor varje årstid.
Primulor på våren och ljung eller kronärtskockor på hösten.
En egen rostig grodprins måste man ju också ha.

En rostig bur med ännu en groda.

En liten krusidull över relaxbänken.

Inte i min trädgård, men ganska charmigt med blommor i ett gammalt badkar.

Det här fina hästhuvudet hade gärna fått flytta hem till oss, men plånboken var inte tillräckligt stor, så jag fick nöja mig med att ta ett kort.

Rost på bilen är ju inte riktigt lika kul.
Inte heller ros-rost eller rost på andra växter.

Även maken och jag börjar få lite "patina".
Det är inte heller så roligt!

Ha en skön fredag!
Kram Titti








15 kommentarer:

  1. Finast är det med rost på saker som du beskriver det...det andra kunde vi vara utan:) Så många söta rostiga saker du har! Grodsängen är för söt!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Så mycket rostigt du har. Det passar mycket bra till växter. Men man får tänka på var man ställer de rostiga bunkarna.
    Här har vi också fått litet patina med åren.

    SvaraRadera
  3. Varför skulle inte den verkilga patinan vara fin på oss? de finns säkert många som gillar den också. Så mycket fint du hittat till ditt pynt. Idag njuter jag bara för att samla kraft till nästa dag
    Ha en härlig dag
    kram Meta

    SvaraRadera
  4. Snyggt Titti! Här har du en till som gillar patina och rostiga prylar. Den lilla musen på första bilden är så söt. Det rostiga badkaret skulle gärna få flytta hem till mig också :-)
    Min egen "rost" och "patina" är jag däremot inte alls förtjust i ;-)! /Anja

    SvaraRadera
  5. Det var en hel del rost, jag tror till och med du slår mig. Den där hårbollen tycker jag var extra fin. Skulle verkligen behöva en sån. Nu hänger det en ful av plast i äppelträdet.
    Trevlig helg
    Anette

    SvaraRadera
  6. Rost gillas även av mig!
    Trevlig helg och kram!

    SvaraRadera
  7. Så charmiga, rostiga bilder och söta grodor. Den sängen var ju helt speciell :)

    SvaraRadera
  8. Jag gillar också rost! Lika mycket som du har jag inte. Jag tyckte att den lilla musen var jättecharmig!/Susanne

    SvaraRadera
  9. Jätteläckert. Gillade extra den rostiga urnan. Helcharmigt! Och så älskar jag dina grodor. Som jag har sagt förr - jag skulle mycket väl kunna tänka mig att vara en av grodorna i din trädgård. Tänk så mycket fint de får se.
    Sköt om dig!

    SvaraRadera
  10. Hi hi rost på bilen vill man inte ha. Jag gillar också rost men maken bär in allt som kan rosta. Han säger att det kommer inte att hålla. Han har lite rätt men vem orkar bära ut och in hela tiden?
    Allt gott
    Annika

    SvaraRadera
  11. Jag gillar också rostiga prylar...det mesta får stå ute hela vintern för att få den rätta looken! Så många fina saker du har...
    Önskar dig en solig och rolig vecka!
    Varm kram Titti

    SvaraRadera
  12. Näe, lite rost skadar verkligen inte. Så mycket fint du har! De där fjärilarna väcker ha-begär. Var köper man sådana?

    Kram Tamara

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Tamara! Jag minns inte var jag köpt dem, men om jag kommer på det så hör jag av mig/ Kram Titti

      Radera
  13. Rost är snyggt! Det försöker jag få herr´n i huset att begripa....

    SvaraRadera
  14. Man kan enligt min mening inte få för mycket av rost i sin trädgård. Helt underbart!
    Må så gott!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...