onsdag 7 maj 2014

Men hallå...


Vart tog våren vägen? Iskalla vindar drar genom märg och ben och det är inte alls roligt att pyssla i trädgården längre! Just nu känns det deppigt värre. I växthuset står trånande växter och längtar ut i det fria, och i matsalen står ytterligare andra som mer än gärna skulle vilja ut i växthuset. Men det är totalstopp på omflyttningsproceduren, ingenting händer här just nu. Har inte ens lust att gå en runda i trädgården, jag nöjer mig med en liten flukt ut genom fönstret. Våren är nog bäst på bild just nu!


















Så där ja! Nu har jag ordnat en alldeles egen trädgårdsonsdag!
Känner mig redan lite bättre.
Ska nog fortsätta mitt pyssel.

Jag sitter här i stugvärmen med tofflorna på och skriver namn-etiketter så pennan glöder. En rätt trevlig sysselsättning trots allt.
Bredvid mig sitter maken och skissar på en Aurikelteater.
Och åtta små Auriklar är beställda och kommer snart med posten.
Så livet är ganska härligt ändå!

Kram på er!
Titti






13 kommentarer:

  1. Så mycket fiiint! Gillar tråget lite extra mycket :)
    Låter spännande med aurikelteater det ser jag fram emot att få se jättekul!
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  2. Ja, hvor det det av varmen? Det er så kaldt at jeg fyrer i ovnen og har på meg teppe her jeg sitter! Men dine vakre blomster varmer meg likevel ;-) Vi må holde ut, for det må jo bli varmere snart...

    Klem

    SvaraRadera
  3. Vilka underbara bilder! Nu får det hemskt gärna både regna och bli varmare.
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Det ser ganska vårigt ut på bild trots allt! Fast det är klart, kyliga vindar syns inte på foton. Här har det blivit lite ljummare igen, men i gengäld har solen försvunnit. Men lite moln och regn på en snustorr trädgård känns ganska bra så här mitt i arbetsveckan!
    Kram
    Elin

    SvaraRadera
  5. Tråget är underbart. fast vädret har varit götråkigt här också så det blev inomhustjänst hela dagen. Inte ens verandan var skön.

    Vårkram (trots kylan) / Therése

    SvaraRadera
  6. I får da det bedste ud af det kølige forår :)

    SvaraRadera
  7. Så mycket vackert du visar! Vädret växlar från värme till kyla till sol till regn till... Nåväl, nu skiner solen och utomhus ser mycket lockande ut för en som inte alls får gå ut i det gröna utan måste ägna mig åt annat. Tänk om man kunde få försäkringskassan att acceptera "vård av trädgård" liksom "vård av barn". Jaja.
    kram
    Katarina

    SvaraRadera
  8. Egentligen tycker jag det känns litet bra med en paus. Nu kan jag med gott samvete sy inomhus.
    Jag har funderat en del på auriklar. Har man dom i en "teater", det måste väl bli mycket vattning? Men det ser häftigt ut.

    SvaraRadera
  9. Ja nog kan man undra vart våren tog vägen. Håller med om att det är svinkallt ute, d passar det bra att jag varit sängliggande och kunnat göra ett inlägg idag, det har ju varit ltie skralt med det på sistone....härligt det llåter när ni sitter där med era små projekt....gillar att din make hjälper till med teatern.....låter mysigt.
    Ha en skön torsdag.
    Kramiz

    SvaraRadera
  10. Jag behövde en paus. Våren kastade sig fram i sånt tempo att det var rent omöjligt att hinna med! Men pausen får inte hålla på så länge för jag fryser...
    Haha! Jag är visst aldrig nöjd. :-)
    Plita vidare på dina etiketter och må så gott!

    SvaraRadera
  11. Så mycket vackert, jag fastnade för tråget, jättefint. Och aurikler är bland det finaste som finns. Kram

    SvaraRadera
  12. Vilka härliga färggranna bilder att titta på. Regnet är välbehövligt men jag vill ha värme NU. Ha det fint/Carita

    SvaraRadera
  13. Även här är det urkallt, men jag ska ta en liten snigelspanartur i regnet :( Susanne

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...