måndag 19 maj 2014

Nu blommar äppelträden


Det här är min favorittid. Det är så underbart vackert med alla träd som blommar. Hundpromenaderna blir rena orgier i njutning, man måste stanna till överallt och titta på det vackra. Jag blir så rörd av allt jag ser att jag då och då måste sända en tacksam tanke till vår skapare som bjuder på detta överdåd varje vår! 


Sol och knallblå himmel...härligt!

Det här älskar jag, ormbunksblad som sakta rullar ut sig.


I buren och på stegen hänger små Penséer.



Hasselörtens blanka blad och Fänrikshjärta bland mossiga stenar.


Vårärt Lathyrus vernus Rainbow i rosa

En annan Vårärt i lila (också Rainbow) bland strutbräken.


Det blir mer och mer grönt på träd och buskar för var dag.


Jag vill egentligen inte gå hemifrån den här tiden på året.
Bara gå runt och mysa i trädgården, ta en fika på trappan eller på bryggan eller på relaxbänken eller kanske i lusthuset.
Tur att dagarna är så långa och ljusa så att man kan trycka in rätt många fikapauser under en dag.
För det är det som är livet på en pinne,
alla de där småsakerna i livet!

Ha en skön vecka!

Kram Titti






14 kommentarer:

  1. Vilka många fina arrangemang i din trädgård. Vårärt kände jag inte till. Söt. Liksom äppelblom.

    SvaraRadera
  2. Usch så fint och välordnat du har det... Får lite dåligt samvete här trots att jag har rensat ogräs och kantklippt rabatter hela helgen.
    Otroligt fint, Titti!
    Men ta hand om dina leder
    /E

    SvaraRadera
  3. Håller fullständigt med dej. Här har vi inte kommit längre än till körsbärsträden, men jag önskar det fanns mer tid att bara gå omkring och strosa bland den sköna blomstringen.

    Vårärten i lila har jag också. Fick ärva den efter mormor och det känns som ett härligt minne.

    Kram från Helen

    SvaraRadera
  4. Precis, det är de små sakerna som räknas.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Underbara bilder du visar! Visst är det en fantastisk tid vi har just nu!
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Ja, nå er det så fantastisk å være ute og bare nyte våren. Du har så mye fint i hagen din som passer så godt hos deg. Fugleburet med stemorsblomstene er så vakkert!

    Klem Marit

    SvaraRadera
  7. Ja det är en härlig tid nu...så mycket att njuta av...som du säger, man vill helst bara vara hemma! Tack för din söta kommentar om ödehuset...
    Varm kram,
    Titti

    SvaraRadera
  8. Mmmm, sååå fint och fina bilder. Jag tycker som du, det är svårt att gå hemifrån på morgnarna just nu, helst vill man bara skrota runt i trädgården...
    Kram
    Elin

    SvaraRadera
  9. Kuliga idéer och fina bilder som vanligt. Stegen med de hängande krukorna gillas mycket. Och planteringsbordet med den av maken byggda spaljen bakom. Snyggt!

    Trist med värken. Hoppas det ger med sig så du kan skrutta runt i trädgården utan möda. Och fika så klart. Ofta :)

    Kram Tamar

    SvaraRadera
  10. Fiffigt med stegen:) Allt kul att titta in, man blir så inspirerad!
    Ser jätte fin ut hos dig.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  11. Försommarbilder! Ja, känner igen mig, man vill bara vara där. Och där. Och även där... Din trädgård bjuder många oaser... =o)
    Allt gott!
    /Katarina

    SvaraRadera
  12. Så mycket fint! Stegen gillar jag, måste ha en liknande någonstans. Sparar din bild så jag inte glömmer, tack!
    Ha det gott och njut!
    Ulrika

    SvaraRadera
  13. Ja men visst vill man stanna hemma den där tiden och njuta av allt nytt. Jag är så glad att jag trivs där jag bor och har aldrig någon längtan att resa bort.
    Härliga bilder från din trädgård. Fågelburen, att fånga en blomma (och jag tänker att du låter fåglarna flyga fritt), vilken bild! :))
    Kram.

    SvaraRadera
  14. What a lovely garden you have! Verry charming!!! All the sweet little details and decoration! Wonderful
    Have a sunny week
    Elisabeth

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...