onsdag 18 juni 2014

Bra start på semestern!


Idag börjar min semester. Jag invigde den med tjejlunch för några väninnor, och en liten runda i trädgården. Visserligen blåser det så man får hålla i hatten och det är så kallt att det knottrar sig på armarna, men vad gör väl det? Det är ju sommar och jag har semester! Fem veckors obruten ledighet, massor av trädgårdspyssel och trädgårdsutflykter och annat skoj. Så vem bryr sig om lite kyla och blåst???
Istället tog jag kameran ut en sväng, måste ju föreviga senaste inköpet.

En ny Bergklint, Centaurea montana " Amethyst in Snow"
Min nya kärlek!



Här i paviljongen brukar vi äta när vi har gäster.
Här har man fin utsikt mot en gigantisk Schersminbuske åt ena hållet.


Och mot paradisbusken åt andra hållet.





Paradisbusken fortsätter att leverera...


Och under paradisbusken har den lilla Flocknävan börjat blomma.



De första rosorna slog ut idag.
Den vänstra är Lavender Dream den högra en gammal buskros.




Nu ska jag inta hängmatte-läge några dagar och smida nya trädgårdsplaner.
Vilken dag som helst så börjar Honungsrosen att blomma
strategiskt placerad precis bredvid hängmattan, det gäller att ordna det för sig!

Kram Titti



20 kommentarer:

  1. Så fint du ordnat till det! Här i trakten blommar också Paradisbusken i var och varannan trädgård. Sa till sambon här om dagen att vi måste skaffa en. Vi hade tre i våran förra trädgård. Kul att starta semestern med en tjejlunch!!
    Ha en riktigt skön semester!

    SvaraRadera
  2. Jag kan tänka mig att paviljongen är härlig att sitta i, speciellt när det kommer doftpuffar från schersminen. Det är verkligen doften av sommar.

    Njut av din semester!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Heldige deg som kan nyte din fine hage i så lang tid! Det er så vakkert hos deg :-)
    Angående din nye kjærlighet, 'Amethyst in Snow' så må jeg bare advare deg litt. Jeg kjøpte denne i fjor, og den sto da i en vanlig staudepotte. I løpet av høsten i fjor og våren så har den vokst seg enormt stor. Så stor at jeg må flytte den til et sted hvor den kan få utfolde seg. Den er så vakker, men det er en sjarmør i ulvepels ;-))

    Ha en herlig ferie! Klem, Marit

    SvaraRadera
  4. hej på dej. Vilken underbart härlig trädgård du har. Jag blir riktigt avundsjuk. Så fin uteplats att sitta o äta... Tack för titten. /Knatten

    SvaraRadera
  5. Önskar dig en skön semester i ditt paradis!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Så fint du har det. Hängmattan set verkligen lockande ut.
    Ha en fin semester
    Anette

    SvaraRadera
  7. Grattis till semestern. Här är sommarvarmt, hoppas det kommer snart till dig också. Så du kan njuta av omgivningen.
    Vilken rolig klint. De ser ut som pariserhjul.

    SvaraRadera
  8. Så härligt med ledighet!!! Ja, och vackra bilder du visar... Ser framför mig att du ligger i den där hängmattan o doftar... Mmm. Bergklinten är fantastisk!
    Allt gott!
    /Katarina

    SvaraRadera
  9. Ännu ett försök, problem tidigare att lämna kommentar. Nåväl, hoppas detta lyckas. Så vackra bilder, underbara. Bergklinten fantastisk. Ha en härlig ledighet!
    kram
    Katarina, som nu ska trycka på "publicera" o håller tummen att det fungerar denna gång

    SvaraRadera
  10. Vilken underbar plats att sitta och både äta vid och bara att njuta av din underbara trädgård....=)

    Önskar dig en härlig semester....!!!

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  11. Semester! Hängmattan ser verkligen inbjudande ut. Så härligt att få ligga där och riktigt lata sig! Njut av din fina trädgård och ha en skön midsommar!
    Kram Milla

    SvaraRadera
  12. Så härliga sommarbilder, det ser verkligen somrigt ut trots det kyliga vädret som varit. Hoppas du får en skön semester. Glad Midsommar/Carita

    SvaraRadera
  13. Mmmm, semester - jag är djupt avundsjuk. Hoppas att du får mycket tid att njuta i di fantastiska trädgård. Själv tycker jag i alla fall det ska bli skönt att få en lång midsommarhelg nu.
    Älskar också bergsklinten, är den perenn eller ettårig?
    Kram
    Elin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska vara en långlivad perenn, jag tror att den självsår sig också. Men jag har förstått att den måste ha gott om plats, för den breder gärna ut sig./ Kram Titti

      Radera
  14. Vilken start på semestern! En lunch i paviljongen! Härligt. :-)
    Hoppas du får många härliga dagar i din trädgård.

    Glad midsommar!

    SvaraRadera
  15. Önskar dej en skön midsommarhelg!

    Kram från Helen

    SvaraRadera
  16. Å jag skulle nog ta och fixa en hängmatta, det ser så härligt ut! Skön semester önskar jag dig!/Susanne

    SvaraRadera
  17. Så härligt med paviljongen där man har fin utsikt åt mer än ett håll. Hoppas du får en fortsatt skön semester!
    Må så gott!

    SvaraRadera
  18. Det var ett riktigt bra sätt att börja semestern och precis som du skriver... Vem bryr sig om vädret? Åtminstone inte den första veckan ;)

    SvaraRadera
  19. Åh, hängmatta! Ja, det gäller att ordna det för sig!
    FIn utsikt ni har där från paviljongen!
    Njut av din semster!

    Kram Gunilla

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...