onsdag 4 juni 2014

En Monty Don-dag


Igår var jag så flitig så! Var ute hela dagen och jobbade i trädgården. Rensade ogräs och klippte häckar. I ösregnet! 
Och idag, när jag slog upp mina ljusblå(som egentligen är grönmelerade) var jag ruskigt förkyld och hade feber. Så det kan gå!
Så det blir en dag i soffan med Monty Don och året i trädgården. Det finns en hel del trevliga trädgårdsprogram på You Tube som tur är.
Mellan programmen tar jag en liten tur till fönstret och tittar till min egen trädgård. Varje gång jag är sjuk tänker jag att det är tur att vi tänkte på att ha något fint utanför varje fönster. Så att man har något att fästa blicken på även från insidan av huset.
 Det här ser jag från matsalsfönstret:





I köket har vi två fönster, åt ena hållet ser jag det här:





Och åt andra hållet har jag en fin utsikt över Julias Hörna.



Här har jag uppsikt över Gerda, Erik, David, Anna och de andra små Auriklarna.
Nockdekorationen har inte kommit upp ännu på Aurikelteatern för min snickare är upptagen med ett annat trädgårdsuppdrag.


Nu ska jag återgå till soffan och Monty Don!

Ha det gott!
Kram Titti

10 kommentarer:

  1. Trist att vara sjuk, men du verkar ju ändå ha en trevlig sysselsättning! Krya på dig!
    Ja, och är väldigt förtjust i din spaljébänk, kanske har jag funnit Platsen där jag skulle kunna ha en sådan.. Det blir lite trångt, men det går. Nog. =oP
    Allt gott!
    /Katarina

    SvaraRadera
  2. Trasig at du har blitt syk! Men når en holder på ute i regnet er det lett å bli det. Du får kose seg med Monty Don på sofaen til du blir bedre.
    God bedring!

    Klem, Marit

    SvaraRadera
  3. Precis gjort samma sak. Tung i huvudet och då blev det Monty Don. Nu är jag klar med det, men känner mig inte lättare i huvudet. Måste nog gå ut. Fast så mycket fint runtikring mig har jag inte att titta på. Fast jag är nöjd för varenda litet strå som kikar upp över krukkanten i växthuset.

    SvaraRadera
  4. Hei! Veldig fin utsikt du har fra vinduene. Ha det godt med Monty Don i sofaen og god bedring! Anne

    SvaraRadera
  5. Trevligt med trädgårdsutsikt. Vårt hus har två sidor mot gatan, tredje sidan mot ett gigantiskt äppelträd, och den fjärde delvis mot skyhöga syrener. Trädgården ligger tätt inpå, ingen vy liksom. Möjligen från ett fönster i vardagsrummet.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Att ha utsikt över trädgården är värt mycket! Sämte sällskap en Monty Don kan man ju ha om man är krasslig - skulle önska vi kunde ha ett liknande trädgårdsprogram här i Sverige!
    Krya på dig!

    SvaraRadera
  7. Du har verkligen mycket att glädjas åt när du tittar ut. Så fint och lummigt det är.
    Ha en skön torsdag och krya på dig.
    Kram Meta

    SvaraRadera
  8. Oh, I'm sitting on the bench and cann't stop looking at the place!!!! Wonderful, so much little details and so well placed!
    Great
    All the best
    Elisabeth

    SvaraRadera
  9. Ni har en så underbart fin trädgård :) Och så härligt att kunna njuta av den även inifrån. Mindre härligt att du inte är piggelin, men Monty Don brukar kunna pigga upp en. Visst är han bara bäst?

    Kram och krya-på-dig!
    Tamara

    SvaraRadera
  10. HI HI i love your blog , you have a new follower from Chile
    Angelica

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...