måndag 9 juni 2014

Semesterkänning...


Förkylningen har gått ur kroppen och jag är på benen igen. Tack för alla söta kryapådig-hälsningar! Jag blev väldigt glad när jag plötsligt insåg att jag bara har en vecka kvar till semestern. Hade helt glömt bort det. Det är konstigt hur mycket lättare livet känns när man har semester. Att få gå upp när man vill, gå och lägga sig när man vill. Äta när man vill, göra en utflykt eller åka och bada. Gå in i växthuset för att nalla en solvarm tomat eller ta en tupplur i hängmattan. Då är det gött att leva!!!

Nu står gullregnet i full blom.



Dvärgsyrenerna blommar också.



Paradisbusken har precis börjat slå ut sina underbara blommor!
Det är ljuvligt att sitta här på bänken och njuta av blomsterprakten.




Alliumbollarna svävar så fint över rabatterna.
Och snart slår honungslöken ut.



De sista tulpanerna plockade jag in i en vas i köket.
Några vippor från hässlebrodden fick göra dem sällskap.




Jag önskar er alla en skön sommarvecka!

Titti



12 kommentarer:

  1. Skönt att du mår bättre och har så nära till semester.
    Dina bilder är ren vederkvickelse.

    SvaraRadera
  2. Vilket fantastiskt stort gullregn. Jag som trodde det var en buske och inte ett träd. Härliga bilder som man blir glad av! Otur att bli förkyld men skönt att det är över. Här hägrar också semester, tre nätter kvar.
    Må så gott!

    SvaraRadera
  3. Vad mycket fint du har! Otroliga dvärgsyrener, jag har en och den är drabbad av både snöras och tung katt som ligger på grenarna i tron att hon är en liten kattunge, ser hemskt ut! Gullregnet är ju fantastiskt! Jag har också en paradisbuske, tyvärr står den så illa till bredvid en miljoner år (nästan då) gammal björk så den har verkligen konkurrens. Borde flyttat den.

    /Jenny

    SvaraRadera
  4. Fantastiskt gullregn och vacker annan blomning! /Susanne

    SvaraRadera
  5. Dear Titti,
    what a dream garden, what a garden filled with beauty and so lovely details! The bird house is wonderful and for sure all your blooming bushes!!!
    Have sunny days
    Elisabeth

    SvaraRadera
  6. Vilket imponerande gullregn. Och Titti, det är inte alls särskilt långt till Hudiksvall.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Vilken blomsterprakt - buskar är verkligen tacksamma när de blommar. Vi har också flera stora gullregn och jag har faktiskt bara de senaste åren lärt mig uppskatta dem fullt ut.
    Jag är förresten väldigt imponerad över den välformade syrenbusken, ovanligt med en så formklippt buske som ändå blommar så friskt. Snyggt!!
    Kram
    Elin

    SvaraRadera
  8. Så flott gullregn du har! Det var litt av en størrelse på den :-) Det er så vakkert i hagen din med alt du har der. Ønsker deg en fin sommer uke!

    Klem, Marit

    SvaraRadera
  9. Veckan före semester - antingen är man helt uppe i varv och försöker hinna allt man måste eller så går man in i semesterkoma och strövar runt i foppa-tofflor. :-)
    Oavsett vilken grupp du tillhör hoppas jag att du hinner njuta riktigt ordentligt av allt vackert du har omkring dig.

    Ha det fint

    SvaraRadera
  10. Love the pictures are great. It has been a gift to visit your scrapbook, I invite you to visit mine and hope you enjoy this week's post, the Hindu landscaping and if you're not a follower I love you were, I hope in my elracodeldetall.blogspot bloc. com

    SvaraRadera
  11. Cette pluie de fleurs jaune c'est magique.

    SvaraRadera
  12. Cette pluie de fleurs jaunes, c'est vraiment magique.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...