lördag 14 juni 2014

Sköna sommarkvällar


Tidigare i veckan hade vi så sköna, ljumma sommarkvällar. Men nu har vädret vänt, och det är blåsigt och lite svalare. På morgonen hade vi styv kuling och krukor och lösöre for omkring i trädgården.


Det har varit så otroligt torrt i jorden så spridaren fick stå på i början av veckan, men nu har vi fått rejält med regn...det behövdes verkligen.









Hostorna har tagit god tid på sig att veckla ut bladen i år,
 ovanligt sent, men nu är de fullt utslagna.
Om jag bara fick välja en växt i min trädgård så skulle det absolut bli Hosta.
Jag älskar de vackra bladen!





Nu har jag bara två nätter kvar, sen börjar semestern.
Härligt!


Kram Titti


14 kommentarer:

  1. Precis samma väder här. Vad skönt att semestern är så nära.

    SvaraRadera
  2. Jag älskar också hostan! Regn behövs, men den där blåsten tycker jag är helt onödig. Fick panik igår när det blåste som värst, jag kom på att alla pioner inte fått den stöttning de kanske borde haft. Har gått runt idag och ser att ingen pion lagt sig, så nu fick jag äntligen tummen ur att få lite stöd till de sista. Jag har inga fina stöd, oftast bara någon pinne som jag sätter bredvid och binder snöre runt, sen hoppas jag att det inte ska synas.

    /Jenny

    SvaraRadera
  3. Underbara bilder från din trädgård. Du har så fin harmoni i dina rabatter. :)

    SvaraRadera
  4. Hua vad de blåst idag även här. Nu är det kyligt har visst varnat för frost men det tror jag inte riktigt på. Hostans blad är så bra att samplantera med annat och gör verkligen ett lyft för trädgården
    Önskar dig en skönare söndag och Ha en fin semseter till semestern
    Kram meta.

    SvaraRadera
  5. Jag längtar tillbaka till er fina trädgård. Ljuvligt!
    Kram
    Annika

    SvaraRadera
  6. Jeg er så enig, hosta må en bare ha! De er så vakre.
    Flotte bilder fra hagen din :-)

    Klem, Marit

    SvaraRadera
  7. Du har det så vackert i din trädgård. Jag också köpte hostarna med gula gränser i platterna. Det var interessant ser hur du har utnytjat dem. Förlåt mitt svenska, som är i rost efter att har inte användat för ett lång tid.

    SvaraRadera
  8. Ja, mer hostor åt folket! :)
    Hoppas mina blir lika stora och frodiga som dina. Attans så snygga rabatter du har!

    Önskar dig en solig, varm och trädgårdsrik semester!

    SvaraRadera
  9. Hostor är fantastiska växter - dem kan man inte få för många av!
    Här fick vi bara 3 mm regn i veckan - jag hade önskat mig det tiodubbla. Blåsten som vi fick kunde jag däremot klarat mig utan:-)
    Kram!

    SvaraRadera
  10. Håller med om att det är något speciellt med Hostan. Det finns ju hur många sorter som helst och var och en är vacker i bladen på sitt sätt. Däremot är jag inte så glad för blommorna utan de åker av med saxen ganska så meddetsamma.
    Må så gott!

    SvaraRadera
  11. Dom är vackra, de där hostorna...vilken lummig och vacker trädgård du har...magisk.
    Ha en skön semester nu!
    Varm kram,
    Titti

    SvaraRadera
  12. Jag gillar också hostor jättemycket, har några i kruka som förvarats i växthuset under vintern och de var såklart jättetidiga.
    Kram

    SvaraRadera
  13. Oh så grönt och fint du har det...och så välplanerat! Det är skillnad mot här hos mig, fniss...

    SvaraRadera
  14. Hostor är fantastiska, du har många vackra exemplar.

    Sv: Lustigt med klematisen i år. Det är tydligen inte bara min som fyllt sin blomma med en krona. Det är underbart med trädgård, allt får man uppleva något fascinerande. :))
    Kram /Charlotta

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...