torsdag 26 juni 2014

Vädret har vänt...


Idag känns det som om vädret har vänt! Det kyliga vädret har gjort att allting står stilla i trädgården. 69 knoppar på Pionerna, och inte en enda har slagit ut ännu. Jag går många vändor varje dag, jag bönar och ber och pratar snällt med dem...men ingenting händer! Likadant med rosorna, som står och surar i rabatterna. Men idag kändes det nästan som om det var sommar. 17 grader istället för 9 känns ju mycket bättre, eller hur? Jag har spenderat dagen med dottern och barnbarnen och kvällen har tillbringats i nedre trädgården där jag röjt upp efter den kyliga, blåsiga vecka som passerat. På en shoppingrunda hittade jag en fin skylt som fick maken att skratta. Vad tycker ni? Fin va?


En förrymd Näva och en gammal avlagd handväska...vad gör man av detta, månntro?




Klematis "Voluceau"


Mina Lundvivor som jag sådde i våras börjar äntligen bli så stora att de kanske kan planteras snart.

Två små grodkompisar har hittat hem till oss!



Den här skönheten hittade jag på ett plantskolebesök häromdagen.
Nätslingetry, Lonicera Japonica "Aureoreticulata"








Den första veckan av semestern har gått till ända.
Hängmattan har inte blivit utsliten direkt!
Nu hoppas jag att sommarvärmen hittar hit till oss snart.
Annars blir jag lite små-sur!

Kram 
Titti



11 kommentarer:

  1. Ja, det var plutselig så det nesten kjentes ut som høst i steden for sommer her også. Jeg så at en eller annen natt sist helg så var det om natten kun 3,3 grader her, og det er ikke langt fra frost...

    Veldig morsomt skilt du har kjøpt! Det kunne nok ha vært her også, og det har nok et snev av sannhet i seg. Det går bare ikke an å ikke kjøpe en til og en til... ;-))
    Mange hadde nok blitt ensomme da...

    Dine kasser med lavendel er så flotte!

    Klem , Marit

    SvaraRadera
  2. Fint fint hos dig! Haha...underbar skylt:)) Tror också att det börjar vända nu. Pionerna har blommat här ett tag. Kul ide´med väskan och nävan!
    Ha det gott i ditt paradis!

    SvaraRadera
  3. Det är så himla snyggt med metallkonstruktioner och svart till ert vita hus. Det ser ut som i Italien.

    Förstår att maken skrattade gott åt din skylt.

    Hoppas sommaren återvänder till dig och din trädgård.
    Kram, Karin

    SvaraRadera
  4. Åh din Voluceau blommar redan, underbart! Här är fortfarande både kallt och lite regnigt, trist i längden även om regnet behövs.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Ja, var har sommaren tagit vägen? Man hoppas den hittar tillbaka inom kort, för det här tramset vill jag inte ha.

    Underbar skylt! :-)

    Ha det fint

    SvaraRadera
  6. Vädret växlar enormt. Ibland är det nästan tryckande varmt och man tror det ska börja åska. Sedan blir det svinkallt o blåser. Kul skylt!

    SvaraRadera
  7. Ja..også kjøligere her,men inget regn så hagen er knusk tørr.
    Flotte bilder du deler:)

    SvaraRadera
  8. Ja, det får gärna bli lite varmare nu. Jag hade långkalsonger på när jag var ute i trädgården i söndags och det hör ju inte till vanligheterna i slutet av juni:-)
    Ha en fortsatt fin semester!
    Kram!

    SvaraRadera
  9. Men Ja! vi hoppas att vädret blir bättre men: Nej! Vi kan inte låta det bekymra oss... Tänk om det blir en sån där jäkla skitsommar... Inte sjutton kan vi gå runt och sura och svära varje dag? Då blir det ju bortkastat!
    Näe! På med långkalsonger och fleecetröja och njut av att det inte är vitt ;)

    (Om du inte fattat det..... Ironiiiiii ;)

    Kram

    SvaraRadera
  10. Så många fina bilder! Kreativt med väskan och nävan. Så sött.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  11. Snyggt...du har det så fint! Jag hoppas också att högsommarvärmen kommer tillbaka riktigt snart. Fast jag har en vecka kvar till semester så det är mest för resten av familjens skull än så länge. Det är så svindlande korta veckor som det blir riktigt varmt annars - och jag gillar varmt. Å andra sidan är det skönt om inte allt dör när man är hemifrån på sommaren... Hmmm, omöjliga krav, eller??

    Kram
    Elin

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...