torsdag 31 juli 2014

Bara vanligt vatten...


Tänk att ett regn kan vara så underbart. Det började igår, bara någon millimeter, idag har det regnat från och till. Inga mängder, men ändå så skönt. Både människor och växter piggnar till. Allt känns lite fräschare och skönare.






Alla små fågelbad är fyllda till bredden.
Jag tycker det är så fint att dekorera med blommor.
Men fåglarna verkar inte fatta det fina i kråksången.
Varje morgon har de kastat ut alla blommor på bryggan,
och jag går snällt och lägger i dem igen.
Nästa morgon ligger de på bryggan igen,
ja så där håller vi på hela sommaren.


Det är nog inte den här fågeln som kastar blommor.
Maken har nämligen häftat fast hans fötter i stolpen så att han inte ska göra några hyss!

Några droppar regn har hamnat i det rostiga fågelbadet.



På baksidan står ett gammalt zinkfat med penséer, tagetes och rosor.

Alla växter har längtat efter regn. 

Den vackra liljan sträcker sig upp mot himlen och tar tacksamt emot varje droppe!

Queen of Sweden gråter av glädje...ni ser väl tåren?

Och dagliljan som jag väntat så många år på.
Idag mitt under regnet slog den ut.
Som jag berättade tidigare fick jag den av en bekant som inte visste vad den heter. Men nu vet jag i alla fall hur den ser ut.

Leonardo da Vinci njuter av de dyrbara dropparna.

Och Alexander klär så fint i vattendropparna som landat på hans kronblad.
Jag tror nog att han njuter lika mycket som vi andra.

Sum and Substance
Gypsie Rose


Nederst Krossa Regal , den andra minns jag inte namnet på.


Ja vi är många som njuter av regnet som kom.
För första gången på hela sommaren slapp jag vattna ikväll.
Istället satt vi framför tv:n och myste medan regnet tapprade på rutan.


Ha det så gott!
Kram
Titti






9 kommentarer:

  1. Ja, tenk at vi kan bli så glade for litt regn! Det regnet her på søndag, men etter det har det ikke kommet noe. Men til helgen melder de om masse regn her, og det er jo lov å håpe at de får rett :-)
    Du har så vakre fat med blomster i! Du er en mester til å lage det fint i hagen :-)

    Klem, Marit

    SvaraRadera
  2. Skicka lite regn till mig också för det behövs. Till följd av vattningsförbudet så ser min trädgård bedrövlig ut, jag hoppas inte något dör på grund av torkan bara.

    /Camilla J

    SvaraRadera
  3. Det var ett välkommet regn. Men vi hade bara en stund i söndags.
    Vilka söta penseer. Vet du vad sorten heter?
    Fåglar måste tycka det är en rolig lek. Jag har snäckor runt en del växter. Snäckorna är rätt stora, men varje morgon ligger de överallt. Liksom pinnar med växtnamn.

    SvaraRadera
  4. Åh, deilige regndråper. Her er det så tørt så tørt, så i dag må jeg reise fra hytta og hjem for å vanne noe. MEN FOR EN SOMMER!! DET SER JO FRESH OG FINT UT HOS DEG DA :) Fine bilder

    SvaraRadera
  5. Åååh så fint du har det! Blir riktigt avundsjuk när jag ser et....själv är jag för tillfället MYCKET lat när det gäller trädgård....njuter och njuter och gör absolut minsta möjliga...tyvärr syns det också, orkar inte vattna så jag längtar också efter regn!

    SvaraRadera
  6. Ja visst var det härligt med regn och doften efter, Vi får hålla tillgodo med det som blev även om det var lite för lite. Det gjorde i alla fall luften lite lättare att andas efter all värme. Ha det fint/Carita

    SvaraRadera
  7. Här fick vi 16 mm i natt. Så mycket har vi inte fått på en gång i hela år. Jag vaknade av att regnet smattrade mot rutan i natt - ett härligt ljud!
    Det är så otroligt fint hos dig, dina bilder ger verkligen inspiration!
    Kram Nora

    SvaraRadera
  8. Så gott med lite regn och så vacket med blommorna i fågelbaden.
    Fina bilder
    Anette

    SvaraRadera
  9. Vilka underbara bilder!
    Regn är befriande ibland. Det har varit så varmt så länge att varenda droppe är välkommen.

    Hur har det gått med din fjärilsrabatt? Är den välbesökt?

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...