lördag 19 juli 2014

En droppe i havet


Jag hade precis dragit på mig mina trädgårdsbyxor och stövlar, och var på väg ut för att plantera 2 japanska lönnar som maken köpt, när himlens dammluckor plötsligt öppnade sig...eller var det kanske bara ett stilla sommarregn...minns inte riktigt hur det brukar vara...det var ju ett tag sen det regnade här...väldigt länge sedan om jag minns rätt. Det märks när man gräver i rabatterna, det är förskräckligt torrt och jorden börjar bli som cement trots ständig vattning och luckring. Hur som helst så skulle det behövas mer regn för att det skulle räcka. Det som kom nu var bara en droppe i havet.

Lilja "Dimension"

Klematis "Voluceau"
Klematis "Voluceau"


Rosenvial



Alexander

Leonardo da vinci




Det är härligt att ta en tur i trädgården efter regnet. Det luktar så friskt och gott.
Färgerna djupnar och det gröna blir så grönt.
Vattendropparna på blommor och blad ser nästan ut som små ädelstenar.




Fiskarna gillar när det regnar. De har varit mer än slöa sista dagarna, men nu efter regnet är det full fart på dem igen. Ett ständigt sökande efter mat.

Jag har också piggnat till lite, efter att ha suttit här och latat mig framför datorn en stund.
Nu ska jag ut och gräva i mitt anletes svett.
Lönnarna ska i jorden idag...regn eller sol spelar ingen roll!

So long!

Titti






6 kommentarer:

  1. Det skulle behövas rätt mycket regn här också. Att ta upp potatis kräver spett.
    Rasande vackra blommor!

    SvaraRadera
  2. Vi fick 80 mm förra helgen. Hysteriskt regnade det! Men det var verkligen välbehövligt och allt i trädgården piggnade till. Nu ser det ut som att kommande vecka bjuder på väääärme och sooool så det blir till att ut och vattna, vädra växthus och klippa ner överblommat. det sista är om man har krafter kvar efter svettig dag...Annars får det vara till en molnig...
    Kram Milla

    SvaraRadera
  3. Här regnade det ordentligt i början på veckan. Trots det så tyckte jag björkarna såg alldeles torra ut uppe i toppen när jag tittade upp. Blir nyfiken på dina japanska lönnar. Är så sugen på att inhandla en och sätta i kruka men har inte kommit till skott ännu.
    Må så gott!

    SvaraRadera
  4. Vi skulle behöva massor med regn, men vilken fin sommar vi har. Jag njuter i fulla drag även om jag inte tål värmen så bra längre. Vilken vacker lilja du har.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Så nydelig lilje den siste du viser! Har du noe navn på den? Heldige deg som fikk litt regn. Her er det nesten som i en ørken, for det er så tørt...

    Klem, Marit

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej,Marit! Den liljan har stått här i trädgården sedan vi flyttade hit, tyvärr vet jag inte namnet på den. Men visst är den grann/ Titti

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...