måndag 21 juli 2014

Nu börjar allvaret igen!


Sista dagen på semestern! Tänk så fort det går...4 veckor...de bara rusar förbi. Nu är det "slut-latat" för den här gången, allvaret börjar igen. Härligt väder har vi haft och mycket trädgårdspyssel har det blivit. Precis som det ska vara!


Här på bryggan är det toppenskönt att sitta under heta sommardagar!



Men i den här hörnan är det inte heller så dumt att slå sig ner en stund.
Till höger skymtar mina favoritliljor. De doftar underbart!


Fjärilsrabatten har vuxit till sig lite. Nu börjar fjärilarna hitta hit.
Och då menar jag inte bara den rostiga varianten!



Lavendeln är också välbesökt av insekter.

Till höger syns humlerabatten, där surras det för fullt nu när Temyntan blommar som bäst.

Den nya rabatten har vuxit fint i år.

Gauran "Rosy Jane" har övervintrat i rabatten, så glad jag är för det.
Den är ljuvligt söt där den dansar på sina höga stänglar.


Broksalvia "Pink sundae"
Första gången jag sått den, men jag kommer absolut att ha den nästa år igen.
Den har en underbar färg.


Här på baksidan blommar det för fullt.


Bland annat Afrikanska blå liljor


Och Rosen Ballerina


Och Klematis "summersnow" showar för fullt!





Visst är det härligt med semester! Man känner sig styrkt till kropp och själ.
Redo att sätta igång igen.
I alla fall 3 veckor till, sedan har jag semester igen...stackars mig!

Kram Titti






9 kommentarer:

  1. Det ser så skjønt ut å sitte på bryggen din! Rosen Ballerina har jeg ikke sett før, men den var nydelig.

    Ha en fin siste feriedag!

    Klem, Marit

    SvaraRadera
  2. Underbara oaser i trädgården, att sitta där under parasollet på bryggan måste vara härligt. Underbar och rik blomsterfägring.
    Allt gott!
    /Katarina

    SvaraRadera
  3. Visst går det fort. helt underbart att vi har så fint väder i alla fall det gör att det känns längre. Bra att dela på semestern är det också.Det är så fint hemma hos dig, du behöver inte resa bort för att få njuta.
    Önskar dig sköna arbetsdagar till nästa ledighet.
    Kram Meta

    SvaraRadera
  4. Oj vad det har gått fort. Vad skönt för dig att ha litet sparad semester kvar och snart ta ut den.
    Du har så fint i trädgården så jag blir avis.

    SvaraRadera
  5. Så fint det ser ut överallt hos dig, frodigt och grönt och härliga blommor. Här känns det just nu lite trist med överblommade sommarkrukor och lite väl tidigt för att inhandla höstblommor.
    Må så gott!

    SvaraRadera
  6. Veckorna går sannerligen fort! Skönt att du har mer ledighet att se fram emot. :-)

    Ha en skön kväll och jobba lugnt

    SvaraRadera
  7. Tänk, va tiden envisas med att gå fort när man har semester! Själv har jag 1,5 vecka kvar av mina 4. Ni har så fint i er trädgård - jätteinspirerande bilder för mig som fortfarande har en kaotisk trädgård:-)
    Kram Nora

    SvaraRadera
  8. Visst går tiden fort! Min är också över för den här gången. Din ros Ballerina är så himla söt. Skriver upp den på min vill-ha-lista:)
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  9. Så fint du har det. Ett helt eget semesterparadis!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...