söndag 27 juli 2014

Så skönt...


...att svalka sig på baksidan av huset! Jag är så glad att det finns mycket skugga i vår nuvarande trädgård. Trädgård nummer 1 och 2 var extremt soliga och öppna, men den här, vår tredje trädgård, är omgiven av många stora träd som ger skön skugga och den välbehövliga svalka så här i värmebölje-tider.
Jag har jobbat i natt och det var inte helt lätt att sova på dagen i värmen. När jag vaknade satte jag mig i skuggan på baksidan och bara njöt. Det blommar så fint trots torka och värme.

























En ny Dahlia har slagit ut. Den heter Joyful Investment.

Nu ska jag snart dra iväg till jobbet igen.
Bara en natt till sen är jag ledig några dagar igen.

Ha det så gott i värmen!

Titti




15 kommentarer:

  1. Din hage er så vakker! Det er nok godt å slappe av i skyggen, ja. Din nye dahlia er virkelig lekker!

    Ha en fin jobbvakt!

    SvaraRadera
  2. Så fint du har, så lummigt men ändå elegant.
    Joyful investment dahlian har jag också i år. Så vacker, men än så kommer blommorna bara en och en och det ger inte den där extra kicken - men den kommer nog. :))

    SvaraRadera
  3. En trädgård utan skugga vore förfärligt. Så snyggt med blått och orange.
    Beundrar alla som jobbar natt, jag skulle aldrig orka.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Det er sååå vakkert i hagen din!
    Og de sorte pottene..mot grusgangen...så vakkert!
    God vakt...og en fin ny uke:)

    SvaraRadera
  5. Tur att du har lite lediga dagar mellan nätterna du jobbar. Förstår att det är svårt att sova på dagen. Tycker det är lika svårt på natten här.
    Ja jag säger då det din trädgård är ju sagolik.
    Önskar dig en skön vecka
    Kram Meta

    SvaraRadera
  6. Du har så fint! Vi bor också skuggigt, guld värt den här korta tiden på sommaren när det är som hetast. På våren kan jag tycka det är tråkigt att solen inte når över berget så vi får sol när grannarnas trädgård badar i solen.

    /Jenny

    SvaraRadera
  7. Härliga bilder! Fin blomning trots torr perioden. Du har varit flitig med vattenkannan:) Rostfärgad palettblad finns även hos mig i kruka. En riktig snygging.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  8. Så lummigt, grönt och alldeles alldeles underbart!!
    Må så gott!

    SvaraRadera
  9. O så många härliga trädgårdsbilder. Vilken härlig grusgång med omgivning. Orange ock blått är fint ihop och det är kul för alltid retar det någon som tycker att man inte " får" göra så.

    Elisabeth

    SvaraRadera
  10. För närvarande är det så skönt med skugga. Du visar så fina miljöer som vanligt, otroligt vackert Ha det fint/Carita

    SvaraRadera
  11. Ja, det blommar verkligen fint hos dig trots värmen. Här ser det inte ut så. Men jag plockar mycket tomater. Och squash.

    SvaraRadera
  12. Blir avundsjuk på din Afrikas blå lilja. Jag har försökt så många gånger, men får den aldrig att vilja övervintra här uppe i kalla norr.

    Kram från Helen

    SvaraRadera
  13. Vilken vacker trädgård du har! /Susane

    SvaraRadera
  14. Sv: Jamen precis så är det, fjärilarna vill inte sitta still för att bli fotade. Men jag tog säkert 50 bilder innan jag fångade just den där skarpa. Ren lyckoträff! :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...