torsdag 24 juli 2014

Som i en saga


Tematrädgårdarna i Enköpings parker var i år mer sagolika än annars. Temat i år var nämligen just sagor. Den jag fastnade mest för var Tusen och en natt.











Här fick man kika in i Robin Hoods högkvarter i Sherwoodskogen
Undrar om det är Robin själv som smyger i bakgrunden?




Törnrosas trädgård





Trollkarlen från Oz




I John Bauers trollska skog fastnade jag för den här lilla varelsen.


Kul idé med sagotemat. De barn vi såg i trädgårdarna verkade uppskatta dem och sprang glatt omkring och upptäckte detaljerna.

Min fantasi satte igång efter besöket och jag funderar på om vi kanske skulle göra vår trädgård lite roligare för barnbarnen.

Vad sägs om Pippis sockerdricksträd tex?
Jag ska fundera vidare på ämnet när jag är lite piggare.
Hjärnan blir allt lite slö av den 30-gradiga värmen.

Hoppas att ni har det bra i värmen.

Kram
Titti





6 kommentarer:

  1. Så vakre bilder! Det så ut som det var tatt fra et eventyr ja. Artig det siste bildet av uglen :-)

    Ha det godt!

    Klem, Marit

    SvaraRadera
  2. Där skulle jag varit i år ser jag, måste nog bli ett stopp i höst när vi far till Stockholm
    Så fint det ser ut och så ånga idéer man kan få.
    H en skön dag
    kram Meta

    SvaraRadera
  3. Kul med lekfulla trädgårdar! Det ger alltid inspiration att besöka såna där grejer.
    Sockerdricka-träd. Tja, det skulle säkert bli poppis! :-)

    Ha det så bra

    SvaraRadera
  4. Ja, visst blir hjärnan lite slö, men ett sockerdricksträd låter ju himla läckert! Tänk att jag aldrig masat mig in i Enköpings trädgårdar och parker, ändå har vi åkt till mina föräldrar i Katrineholm i alla år så vi har passerat.

    /Jenny

    SvaraRadera
  5. Tack för rolig inspiration ska hitta på något när det blir svalare! Tusen och en natt var ett bra tema.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  6. Det var faktiskt riktigt fint. Ibland blir det mer konstigt än fint. Och kul för barn som säkert inte gillar trädgårdsbesök annars. Sockerdricksträd blir toppen!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...