torsdag 14 augusti 2014

Färgsprakande final


Just nu sjuder det av färg i trädgården. 70 mm regn har gjort underverk. Växterna rätar upp sig och gör vad de kan för att finalen ska bli så bra som möjligt. Men mycket ser risigt ut fortfarande. Man får helt enkelt låta bli att se på de värsta bitarna och glädjas åt det som blommar istället. 





Fuchsiorna har kommit igång med massor av blommor...äntligen!





Palettblad och Begonior bidrar till färgprakten.
Det är roligt att de gamla "tantblommorna" kommer tillbaka!



Första gången på länge som jag sått Ringblommor.
Den här har en härlig färg.

 Uppmuntrande budskap i trädgårdslandet.



Jag har funderat på vad eller vilka som knaprar hål på alla blad.
Jag trodde att det kanske var fjärilslarverna.
Men vem är det då som knaprar på fjärilsvingarna?
Den här stackarn ser minst sagt kantstött ut.


Nu när vädret är lite svalare blir färgerna mustigare. Nu känns det mer och mer att hösten närmar sig även om man inte vill tänka på det. En del buskar börjar få rödare blad och träden har redan börjat fälla en hel del löv.
Nu börjar det bli dags att fundera på tulpanlökar och annat trevligt.
Så man ska inte sitta och deppa för att ett och annat löv ramlar ner.
Nej då!
Än finns det mycket trevligt kvar att njuta av.

Ha det så gott i stugorna!

Kram
Titti





12 kommentarer:

  1. Så herlig at dere fikk så mye regn! Her er det bare kommet ca 30 mm. Men alt hjelper, og det regner litt i dag. Så vakre farger og sammensetninger du har i hagen din!
    Palettblad husker jeg fra 80 tallet, og da hadde jeg mange som stueplanter. De nye som har kommet har så vakre farger.

    Klem, Marit

    SvaraRadera
  2. Kul ide med lerkrukorna:) Underbar färg på Svartöga! Jag har de vanliga gula som blommar helt okej just nu. Palettbladen frodas även här och bidrar med färg.
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  3. Fjärilen har kanske flaxat sönder vingarna i något ösregn? Tack för fina bilder.Fuchsiorna här har inte fattat att de ska blomma. Kanske de svalare dagarna sätter fart på dem :)

    SvaraRadera
  4. Helt rätt blunda för skräpet och njut av det som återstår. Det går fort minsann. Lökar blir det inte så mycket häri år annat som lockar
    Ha en fin dag
    kram meta

    SvaraRadera
  5. När man ser på dina vackra bilder verkar hösten väldigt långt bort. Tyvärr känns det inte så hos mig. Fick inte till det riktigt i år med vissa blommor. Just nu vill jag bara ta bort allt och satsa på höstarrangemang men försöker sansa mig. Får se hur länge det går.
    Må så gott och tack för att du berikar mitt bloggliv med både dina bilder på din egen blogg och dina kommentarer hos mig!!

    SvaraRadera
  6. Än är det allt ett bra tag kvar till hösten kommer, men den är vacker den också! Själv går jag in i de sista skälvande dagarna av min sommarsemester och jag lovar, jag NJUTER FÖR FULLT!!!! Ha en fin helg. Kram

    SvaraRadera
  7. Ja regnet har gjort underverk även här.
    Det där med krukorna var ju himla fräckt.
    Allt gott
    Annika

    SvaraRadera
  8. Härligt med alla blommor! Jag försöker också titta på "rätt" håll i trädgården, då känns det OK även om jag inte är så nöjd med en hel del hos mig i år :-)
    Kram
    Elin

    SvaraRadera
  9. Vilken färgprakt. Men samtidigt blev det litet höstkänsla efter regnet o litet mörkare kvällar. Men än är det sommar.

    SvaraRadera
  10. Inte hänga läpp, än ska vi krama mycket ur sommaren.
    Ha det så fint i helgen
    Anette

    SvaraRadera
  11. Ja man kan verkligen undra ibland - vem är det som knaprat här och där? Roligt med krukorna! Palettbladen och allt det andra ser ju jättefint ut trots allt.
    Ha det fint!
    Ulrika

    SvaraRadera
  12. Nog har regnet gjort underverk men jag vill gärna ha lite mer sommar innan hösten är här på riktigt.
    Birgitta

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...