fredag 29 augusti 2014

Va, är det helg igen?


Konstigt, jag tyckte det var helg alldeles nyss. Och nu är det helg igen, tänka sig! Inte för att jag vill protestera...det är ju bara trevligt. Men oj så fort dagarna går. 
Jag har precis vakat av mina nattpass och ska gå och knyta mig några timmar. Sedan blir det nog lite fredagsmys framåt kvällen. I helgen blir det en hel del trädgårdsarbete för jag har många plantor som väntar på att få komma i jord, och sedan får jag inte glömma bort att njuta av de sista skälvande minuterna av sommaren. Ännu finns det en hel del som blommar i trädgården.


Gentiana, i bakgrunden Carex oshimensis "Evergold"
som fick följa med oss hem från Löta häromdagen.

En Weigela som blivit snurrig och börjar blomma om.

Dahlia Creme de Cassis

Och så några namnlösa Dahlia






 En namnlös Hortensia

Och näckrosen blommar fortfarande.


Jag önskar er alla en trevlig helg!

Kram
Titti


11 kommentarer:

  1. Ja, tiden går bare så fort. En kan undre på hvor den blir av noen ganger...
    Kjære vene, så vakker den Creme de Cassis var!!!! Den gikk rett inn på ønskelisten for neste år... Vakre de andre dahlia du har også.

    Den Gentiana du viser der kjøpte jeg i fjor høst 3 stk. av. Bare en har overlevd, men den har ingen blomster enda. Gentiana er så vakre synes jeg.

    Ha en fin helg!

    Klem, Marit

    SvaraRadera
  2. Verkligen vackra, alla dahliorna! Mycket som står i planteringskö....jag känner igen mig och tänker en mikrosekund på att jag inte varit på någon plantskolerea än :)

    SvaraRadera
  3. Creme de Cassis har verkligen det där lite extra!
    Ha det gott och fredagsmysigt!
    /Ruben

    SvaraRadera
  4. Ja, huvva! Vad fort tiden går... Verkligen dags att hålla i varje ledig stund i trädgården för snart är det över :(
    Och det är helt bedrövligt tycker jag att tiden gick så fort att jag inte hann komma till dig!
    Om ni får en lucka ändå i september/oktober ändå och vädret är fint så lova höra av dig ;)
    Kram och ha en skön helg!!

    SvaraRadera
  5. Fastnade för din hortensia, jättefin!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Oj vilken läcker färgexplosion! Nu vaknade jag ordentligt. Härliga bilder!
    Ha en fin helg!
    Ulrika

    SvaraRadera
  7. Tack detsamma.....och tack för härliga bilder.....=)

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  8. Oh så fina. Gentiana har jag köpt ett antal, men de blir kortlivade. Men ack så vackra.

    SvaraRadera
  9. En riktig färgexplosion, dahliorna. Näckrosen är jättefin, vi har en liten sort som vi tar in till vintern i en stor balja. Ha en fin dag.Carita

    SvaraRadera
  10. An impressive collection of dahlias ! Great pictures showing the beauty of these flowers !

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...