fredag 26 september 2014

Blommig Fredag-Vårfrestelser


Vilket trevligt tema var det första jag tänkte när jag såg veckans tema i Blommig Fredag. För det finns väl inget trevligare så här års än att sitta och frossa i vårbilder! Det är så hoppingivande på något sätt, en liten påminnelse om att det kommer en ny vår igen. Att höst och vinter bara är en tillfällig passage mellan sommar och vår.






Att hälsa våren välkommen genom att pynta runtom i trädgården är så härligt.
Att få städa bort vintern och fylla på med färg och liv.
Att få gå i plantbutikerna och frossa bland alla vårblommor efter en lång vinter är som balsam för en sargad själ!


Att få njuta av alla tulpaner man planterade hösten före, utan att rådjuren knipsar av varenda blomma. Så ljuvligt!


Och Penséerna...dessa underbara små älsklingar!
De är nästan våren i ett nötskal.
Vad vore våren utan dem?
Vem kan låta bli när de står där i butiken och frestar med sina härliga färger och mönster?





Narcisser är också väldigt frestande!
Men inte för rådjuren som tur är.

 Vitsippa, Royal Blue
Vårärt, Rainbow



Backsippor och Vivor är väl också små fresterskor.


Våren är fylld av färger och dofter!
Så mycket som lockar och frestar!
Man vill inte gå hemifrån.
Man vill inte jobba....
.........


....man vill bara stanna upp och njuta av den underbara stunden!
För man är så medveten om att den går fort förbi!

Det här är en klok groda! 
Han flänger inte omkring, han sitter bara där och njuter av alla vårens frestelser.
Nästa vår ska jag också vara klok.

Kram
Titti


Om ni vill kan ni klicka på bilden och läsa fler
 frestande inlägg om våren.





21 kommentarer:

  1. Ja, det är något speciellt med att få frossa i allt vackert. Både i att blicka tillbaka och att drömma sig framåt!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Nu blev jag så sugen på vår igen.Den där känslan du beskriver är det bästa som finns nästan.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Åh, känslan av att städa undan vintern, fixa och dona, plantera vårens härligheter i krukor och annat. Vårglädje!
    kram
    Katarina

    SvaraRadera
  4. Man får nästan vårkänslor. Så mycket fint vi har att vänta på. Vad söt Vårärten är. Kände jag inte till. Imorgon ska det bli trädgårdsväder. Då så...

    SvaraRadera
  5. Kjære deg, så mye vakkert du viser! Jeg gleder meg til våren allerede og vinteren må gjerne bli kort...

    Ha en skjønn helg, Titti!

    Klem, Marit

    SvaraRadera
  6. Dina bilder ger mig rysningar - ååh så härlig våren är! Snart är den här igen :-)

    SvaraRadera
  7. Fantastiska bilder på vår frestelser! Vårärt var en riktig sötnos och Bollviva ...åh..så många fina blommor:)
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  8. Du har massevis av flotte vårblomster :) Inspirerende!

    SvaraRadera
  9. Vilka härliga vårbilder! :) Gillade särskilt dina penséer i fågelburen (och irisarna och...)! Det måste jag ta efter på något sätt i min bur, men den har en helt annan form s där får jag fundera lite! ;) Kul att du gillade tulpanen Greenstar! Kan verkligen inte nog rekommendera vitlök mellan tulpanerna! Ha en fin helg! :) Mia

    SvaraRadera
  10. Jag tror att vi behöver den där tråkiga passagen för att kunna glädjas och njuta så av våren. Att samla sig, fundera, planera och längta.
    Må så gott!

    SvaraRadera
  11. Vilken tur att jag varit på torget och frossat i höstplantor idag så åtminstone det värsta pysselsuget var dämpat för en stund innan jag gav mig in bland dina frestelser.
    Så mycdet fint!
    Ha det så gott
    Anette

    SvaraRadera
  12. Så härligt speciellt den där nallen på tork. Visst är det härligt att vi kan ha alla dessa bilder hela året och njuta av och få längta.
    Ha en skön lördag
    kram Meta

    SvaraRadera
  13. Oj så mycket vår! Jättefint inlägg!
    Ser jättehärligt ut i höstrusket! Det finns hopp! ;)

    Ha det gott, trevlig helg! Kram :)

    SvaraRadera
  14. Så mycket vackert. Ja det gäller att ta vara på dagen.
    Kram

    SvaraRadera
  15. Så mycket fint och färgglatt att titta på nu när dagarna blir kortare och mörkare. Ha en fin helg.Carita

    SvaraRadera
  16. Som vanligt en fröjd att titta in hos dig! Jag blir så inspirerad av de fina bilderna :) Ska bara morgonmysa en stund med kaffe fler vårfrestelser sen är det ut i trädgården som gäller.
    Ha en finfin helg!
    Ulrika

    SvaraRadera
  17. Underbara inspirationsbilder du bjuder oss på. Tack !! Kram

    SvaraRadera
  18. Så mange nydelige bilder og blomster. Slikt kan man bare nyte, selv om det er storm og regn ute akkurat no :-)

    SvaraRadera
  19. Jättefina bilder! Känner den härliga vårkänslan:)
    Ha det gott
    Kram Maria

    SvaraRadera
  20. Jamen! Det är så härligt med vår! Och så blev jag lite nyfiken!? Hur ska du vara klok nästa år?

    Kram och ha en härlig söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den nöten kan man ju fundera på? Jag tänkte nog att jag skulle ta det lite lugnare med trädgårdsbestyren på våren, och njuta mer av allt det underbara som kommer upp. Att pröva att bara sitta still en stund och inte flänga omkring så mycket. Men du vet ju hur det är, efter några minuter är man där och fixar i någon rabatt igen. Man måste nog lära sig att ta det lugnare, men det är lättare sagt än gjort/ Kram Titti

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...