onsdag 17 september 2014

Dahliafrossa


Just nu är Dahliorna underbara! Det är bäst att passa på att njuta ordentligt av dem medan de finns kvar, för nätterna har börjat bli kalla, bara några plusgrader nu.
Så fort jag piggnar på mig lite ska jag roa mig med Dahlia-pyssel som jag alltid gör så här års.


Le Baron


Creme de Cassis

Joyful Investment







Förra årets Dahlior gick mer i rosa/lila toner.
Det är roligt att föreviga dem på bild innan frosten tar dem.
Det känns lyxigt att kunna frossa i de stora maffiga blommorna.
De är så fina att dekorera med.






Jag såg att jag har fått flera nya följare, jätte-roligt!
Välkomna! 

Ha en skön vecka!

Kram
Titti




13 kommentarer:

  1. Wow! Vilket urval du har! Övervintrar du dem?

    Nästa år ska vi maxa vårt potatiskaka med dessa skönheter och odla potatis i krukor! Tvärtomodling ;)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Veronica! Jo jag övervintrar en del av mina Dahlior, har inte nog med plats för alla knölar, bara de jag tycker är finast. De får ligga i en kartong i matkällaren under vintern. Det brukar gå bra/ Kram Titti

      Radera
  2. Inte potatiskaka , potatisland :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tur att du ändrade dig...annars hade jag nog undrat lite:-))
      Titti

      Radera
  3. Så skjønne dahlia du viser! De er virkelig flotte :-)
    Ja, det gjelder å nyte de nå før frosten kommer.

    Klem, Marit

    SvaraRadera
  4. Vilka fina arrangemang. De är verkligen maffiga. Jag har inte en enda. Då jag har haft, har jag glömt att ta upp dem. Men igår på TV såg jag att det gjorde även Gunnel Carlsson ibland.

    SvaraRadera
  5. Vilka fantastiskt vackra blommor o. så härligt att kunna använda så generöst i arrangemang. Så fint!
    Må så gott!

    SvaraRadera
  6. Deilige deilige Dahlia - Mine favoritter! Her var det mange vakre sorter, både kjente og ukjente. De er så flotte på denne tiden. Jeg tror jeg tar mine opp denne helgen. Plutselig kommer første frostnatt;)

    SvaraRadera
  7. Så många fina bilder på dina dahlior. Hittade några med det lite extra på din sida. Här finns inte en enda , har ingen plats över vintern så det blir bara besvärligt. Jag njuter av andras bilder istället.
    Ha en fin kväll
    Kram Meta

    SvaraRadera
  8. Så många fina du har. Känns lite märkligt att kunna, klippa av i mängder, göra stora buketter, stilleben och fina flytarrangemang helt plötsligt, när man (jag) varit så rädd om blomningen hela sommaren. Nu gäller inga regler mer än frossa i skönheten så mycket man orkar.

    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  9. Oj vad många olika sorter du har och så vackra!! Jag måste verkligen bli bättre på att plantera dahlior. Vad underbart att kunna frossa! Ha det gott!
    Milla

    SvaraRadera
  10. Hei! Deilig dahliafråtsing. Nyter dine bilder. Du har mange jeg ikke har, morsomt å se. God kveld! Anne

    SvaraRadera
  11. Åh, vilka vackra! Köpte bara en dahlia i år, och den har tyvärr redan vissnat, gjorde det när vi var i väg på fastlandet...trist för de brukar ju kunna vara fina till frosten tar dem.

    Usch magsjuka är inge vidare, skönt att du är lite på bättringsvägen!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...