måndag 22 september 2014

En ruskvädersdag


Usch och fy vilket väder vi har idag! Nu känns det som om hösten kommit på allvar. Det har stormat hela dagen och löven virvlar runt därute och regnet piskar på fönsterrutorna. En riktig innesittardag med andra ord!



De Japanska lyktorna piggar upp lite.
Jag tänker alltid på min farmor när jag ser dem.
Hon hade alltid en vas med dem stående på bordet.
Som barn var jag väldigt fascinerad av de små orange-färgade blommorna.
Även nu som gammal tant kan jag inte låta bli att gilla dem!







Igår började jag plocka in saker från trädgården. Krukor och pyntsaker ska hitta sin plats för vinterförvaring. Alla Fuchsior har fått flytta in i blomsterrummet.
Utemöblerna får stå kvar ett tag till i hopp om att vädret blir lite mysigare igen. 
Har vi tur kan vi få Brittsommar en bit in i Oktober, eller är det att hoppas på för mycket efter en så här underbar sommar?

Hoppas att ni inte har blåst bort i ovädret!
Kram
Titti




9 kommentarer:

  1. Samma ruskväder här. Jag plockade in krukorna i uterummet. Efter att jag tömt dem på vatten.
    Japanska lyktor minns jag också från min barndom. Min mamma sa att de spred sig något hemskt, så jag har aldrig vågat ha dem.

    SvaraRadera
  2. Ja, snacka om höstrusk! Regnet som kom var verkligen välkommet - blåsten däremot hade jag kunnat klara mig utan.
    Japanska lyktor är verkligen fina!
    Kram Nora

    SvaraRadera
  3. Ja hua mig vad det har regnat och blåst idag....och nu är det svinkallt! De har t om talat om frost!!! DET är väl ändå lite för tidigt?

    SvaraRadera
  4. Åska storm och piskande regn det är vad jag fått på min koloni i ett dygn nu Ser ur att bli lite bättre imorgon men minus 1 i morgonbitti sägs det usch och fy. Jag vill bo här 2 veckor till.Så fina lyktor du har de minns jag också frän det att jag var liten. De borde vi ha på kolonin i backen
    ska nog leta lie efter dom.
    H en fin tisdag
    kram Meta

    SvaraRadera
  5. Vi får hoppas på Brittsommar i oktober och att inte frosten tar för mycket innan.
    I söndags plockade jag in massor också, nu har vi 6,3 ser att ni har 5, brrrr....va kallt det vart på en gång!
    Dina lyktor är fina. Håller med!
    Ha det gott, kram :)

    SvaraRadera
  6. Så fint du har det i fönstret och på bänken. Gillar också japanska lyktor, men har lyckats utrota de plantor jag hade. Hittade inte riktigt rätta platsen för dem.
    Busväder här också.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  7. Det var litt av et vær dere har fått! Her har vi sluppet unna regnet, men det blåste veldig mye i går her også. I natt var det bare 2 grader, og jeg må nok få tatt inn plantene som du har gjort, for det kan jo plutselig bli frost.

    Du har det så vakkert på kjøkkenet ditt!

    Klem, Marit

    SvaraRadera
  8. Vi kommer att få vårt imorgon så idag var det sista dagen i linne och shorts.
    Jag gillar japanska lyktor i nästa dagbok i AoT kan du se vad jag gjorde med dem.
    Ha en skön kväll
    Annika

    SvaraRadera
  9. Ja vilket ruskväder det var igår! I dag har dock solen strålat igen men huuu så kallt det är och inte en blomma har jag hunnit ta in än! Hoppas dom klarar sig...
    I ditt härliga kök ser det varmt och soligt ut dock!
    Varm höstkram,
    Titti

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...