onsdag 10 september 2014

Höstsol


Det har varit många soliga varma dagar senaste veckorna. Men nu märker man att det börjar bli lite kyligare på nätterna och att dagarna blir kortare. Jag älskar den här tiden när solen står lite lägre på eftermiddagen, då börjar hela trädgården att glöda.




Solglitter gör mig glad!


Den blå himlen är underbar!
Klematis "Summersnow" blommar på för fullt.
Det vita mot det blåa...så vackert!




Nu börjar de första små höst-tecknen att visa sig.
Trädgården har börjat byta skepnad.




Men somliga sitter bara där och njuter i höstsolen!

Kram
Titti




6 kommentarer:

  1. Underbara bilder som vanligt....kul att se "Summersnow" en sådan är planterad hos mig i år och jag ser fram emot dess blomning.....=)

    SvaraRadera
  2. Takk for de vakre bildene! Ja, en merker at solen står lavere på himmelen og det blir tidligere mørkt om kvelden. Men høsten har mye fint å by på, så vi må ikke tenke på vinteren riktig ennå.
    Så flott din Summersnow er! Jeg fikk en avlegger for noen år siden av en clematis som jeg ikke visste hva var, og det er nettopp den det er! Jeg ble så glad når jeg fant ut at det var akkurat den du viser som blomstrer så fint akkurat nå :-)

    Klem, Marit

    SvaraRadera
  3. Så fint solen skiner genom bilderna också, nästan ut från skärmen känns det som! Nu längtar jag ännu mer efter min egen trädgård (som dock inte så fint piffad som din).
    Kram
    Elin

    SvaraRadera
  4. Tok en tur innom. Så fine bilder!! Mette

    SvaraRadera
  5. Vackra bilder, ja det blir krispigare ute och vackert djup i färgerna.
    Ha det gott, kram Ewa :)

    SvaraRadera
  6. Jag "addar" dig så jag kan följa med bättre! ;)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...