tisdag 16 september 2014

När det är som allra vackrast...


....så är det nästan slut. Lite sorgligt är det, men det är ju så det är varje år. Man kämpar med trädgården hela sommaren, man sår, planterar nytt, flyttar växter, rensar, klipper, gödslar, luckrar och pyntar. Ibland sitter man still 5 minuter och bara njuter men oftast är man i farten och fixar någonstans. Så här års känner jag mig ofta lite splittrad. På ett sätt är det skönt med hösten och att få vila från trädgårdsbestyren, men samtidigt känns det sorgligt att se trädgården vissna ner. Jag lär mig nog aldrig att hantera det på rätt sätt.







Alunroten "Black Beauty" och Buddleja "Royal Red" klär varandra.


Rosor och Rosenskära blommar fortfarande.



Japanska lyktor och Ringblomma


Skylten hänger kvar fast jag inte har varit ute i trädgården på några dagar.
Är fortfarande lite darrig efter magsjukan och har lyckats få en förkylning samtidigt.
Så jag har gjort som grodan här nedanför...bara latat mig!


Ha det så gott!

Kram
Titti



3 kommentarer:

  1. Nydelige bilder av en herlig hage. Riktig god bedring til deg.

    SvaraRadera
  2. Jag håller med dig i varje ord i första stycket, man känner siglite splittrad o vilsen. Samma varje år, ja!
    Men så fint du har!
    Kram :)

    SvaraRadera
  3. Jeg synes det ser ut som om du fremdeles har mange blomster å glede deg over i hagen din! Høsten er tid for ettertanke, så det kan lett bli litt vemodig. Men om noen måneder begynner det å spire og gro igjen! Hurra for årstidene!
    Hilsen Anne-Kristin

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...