måndag 15 september 2014

Om och om igen...


Nu börjar Rosenvialen blomma om igen. Hela sommaren har hon showat för oss, tagit en vecka ledigt då och då och sedan laddat om för en ny blomning. 
Jag älskar färgen på blommorna. Se så vackra de är mot den blå himlen.








En liten bukett på farmors gamla skåp sprider vardagsglädje. Buketten består av Rosenvial, Ringblomma, Kärleksört, Gaura, Alunrot, några vippor med gräs och blad från Smällspirea.



Jag har drabbats av magsjuka och blir tvungen att hålla mig inne i det fina vädret. Då är det trevligt att ha några blommor från trädgården att njuta av.
Tack för alla gulliga kommentarer om Aurikelteatern i förra inlägget, och tack för tipsen om hur man övervintrar Auriklarna. Jag ska göra mitt bästa för att de ska överleva. 

Ha det så gott!
Kram
Titti



5 kommentarer:

  1. Usch så trist. Det är en otäck sjukdom. Tur att den brukar gå fort över.
    Jättesöt bukett.

    SvaraRadera
  2. Usch. Krya på dig! Tur att du har bloggar att kika in på ;)
    Fina bilder o buketten jättefin!

    Ha en fin vecka! :)

    SvaraRadera
  3. Hu vad trist!
    Tur du har en trädgård att gå ut i mellan varven.
    Krya på dig.
    Annika

    SvaraRadera
  4. Ingen höjdare med magsjuka nu när vi har så fint väder.Men det är aldrig roligt.
    Har Vial här med och den vita har börjat blomma om nu.Men inte den andra med samma färg som du har.
    Krya på dig.

    SvaraRadera
  5. Nydelig bukett, Titti! Stakkars deg som har fått magesyke. Det er fryktelig å ha det, en blir så dårlig.

    God bedring!

    Klem, Marit

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...