torsdag 18 september 2014

Pyssel i sjukstugan


Jag behövde något att pyssla med för att inte bli för uttråkad av att vara inomhus när solen skiner från en blå himmel. Därför ägnade jag eftermiddagen åt att göra Tagetesgirlanger. Ett lagom pyssel för en sjukling.





Jag använder fiskelina och stoppnål när jag trär på blommorna.
Själva ställningen som man hänger upp dem i, gjorde jag av tunn metalltråd som jag virade och formade till en krokliknande hållare.
För att de ska hänga snyggt behövs en tyngd av något slag.
Jag tog några gamla kakformar efter mottot:
Man tager vad man haver!



De härliga färgerna som glöder i kvälls-solen är som ett snabbverkande vitaminpiller.
Jag känner mig redan lite piggare!

Kram
Titti




7 kommentarer:

  1. Girlangerna är så fina i ditt fönster.det är härligt när nåt så fint och ganska enkelt kan göra en bättre.
    Krya på dig så du kan vara ute i finvädret
    Kram Meta

    SvaraRadera
  2. Så fina lyser ju så vackert.Hoppas du frisknar till nu så du kan vara ute i det härliga höstvädret vi har.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Utrolig flotte! Jeg er så imponert over hva du finner på :-)
    Håper du snart er bra igjen så du kan få nye de siste fine dagene med sol før det blir høst for alvor. 4 grader her i natt.

    Ha det godt!

    Klem, Marit

    SvaraRadera
  4. Så fina. Det har jag aldrig sett av tagetes. Utomlands gör man ofta blomstergirlanger. Dekorativt. Det är nog doften som gör att du piggnat till litet.

    SvaraRadera
  5. Vilka piggelingirlanger! Så fina i ljuset!
    Kram :)

    SvaraRadera
  6. Hur fina som helst! Krya på dig!
    Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...