tisdag 30 september 2014

Redo för hösten


Tack
för alla snälla kryapådig-hälsningar, det värmer ska ni veta!
Jag har varit lite darrig i några dagar, pärsen från i lördags gör sig påmind. Men idag har jag i alla fall plockat in de sista växterna som ska vinterförvaras, mina Afrikanska liljor, 2 Syddracenor och några stora Fuchsior har flyttat in i blomsterrummet i källaren. Det är så skönt när krukorna är tömda och tvättade, och allt är undanplockat.  Vädret är fortfarande ganska milt och skönt, och mycket blommar fortfarande. Gräset fick sig en omgång av gräsklipparen...det behövdes verkligen!













Klematis "Purple Princess" blommar äntligen.


I morgon tänkte jag plantera de sista vårlökarna. Sedan kryper jag ner i mitt ide och väntar på våren!

Kram
Titti




11 kommentarer:

  1. Ja visst är det väl ändå härligt att det fortfarande finns lite "sommar" kvar....blommande blommor och soliga dagar...men ooooh så skönt det också är med denna klara höga luft som fyller lungorna och man verkligen känner att nu, nu kan man andas! Inga krav eller måsten, bara NJUTA!
    Ha det gottigt. Kram Carina

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Så ljuvligt det ser ut. Alltid fint hos dig vilken årstid det än är.
    Jag tror att vi har olika sorters vildvin. Ert har mycket tjockare, större och blankare blad.
    Kommer inte ihåg namnet på dem just nu. Tror att vårt tappar bladen vilken dag som.
    Allt gott
    Annika

    SvaraRadera
  3. Åhhh..... så fantastiskt fina bilder, nu måste jag ut i min fula, fula trädgård och göra det lite, lite bättre.

    Må så gott, kram Ewa :)

    SvaraRadera
  4. Så skönt att allt gick bra med det där hemska getingsticket. Hu!
    Ja, och underbara bilder du bjuder, det är vackert hos dig!!!
    kram
    Katarina

    SvaraRadera
  5. Så härligt det ser ut man längtar redan till nästa säsong kan jag säga. Det känns ganska svårt att flytta hem även om nätter är kalla och det är mörkt på kvällarna och inte många som bor här men veckan ut har vi tänkt oss vi som bor här.
    Ha en fin mitt i veckan
    Kram Meta

    SvaraRadera
  6. Godt at det går bedre med deg! Vepsestikk er ikke til å spøke med!

    Vi får hygge oss med minnene om en flott sommer i vinter, og det går jo så fort. Bare et halvt år til våren igjen :)

    Klem, Marit

    SvaraRadera
  7. Vilken förtjusande klematis. Hoppas du mår bättre nu.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Hei! Det som er utrolig, er at bildene dine er sommer og teksten er høst. Deilige bilder.
    I morgen skal jeg "tvangstømme"" noen flere krukker. Det er jo, oktober.
    Godt at vepsestikket ha sluppet taket. Ha det så godt! Anne

    SvaraRadera
  9. Ja, på hösten känns det riktigt skönt att kunna plocka undan allt och vänta på att ta nya friska tag till våren. Ha det fint.Carita

    SvaraRadera
  10. Så fint du har det och visst är det härligt att kunna njuta av trädgården så här länge utan att växterna säckat ihop eller blivit bruna. Kruktvätten är verkligen skön att ha undanstökad.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  11. Ja man kanske borde göra det..krypa ner i sitt idé och vänta på våren, skulle verkligen behöva det!
    I dag har det trots allt varit VARMT på ön och det blommar som tusan i rabatten...och jag gillar hösten! Man får stå ut!
    Varmaste kramen till dig,
    Titti

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...