fredag 3 oktober 2014

Blommig fredag-Färg


Sensommaren börjar sakta, nästan omärkligt glida in i höst. Första frosten kom igår och satte igång färgspelet på träd och buskar. Löven börjar skifta färg...rött, gult, orange, brunt, violett och purpur. Så fort det går. På en natt har vildvinet fått sin flammande röda kulör. Höstens stora show har börjat.


















Varje dag tar jag en tur runt om i trädgården, jag njuter av alla vackra färger och av höstens alla dofter. Jag känner mig ödmjuk av att än en gång få vara med om detta mirakel och sänder många tacksamma tankar till vår skapare för att jag tillsammans med min familj får uppleva ännu en färgsprakande höst.

Kram
Titti


Är du sugen på mer färg så klicka på bilden 
och se många fler färgglada inlägg i Blommig Fredag
hos Hélena.







25 kommentarer:

  1. Så många fina färgklickar du hittade. Underbart! Visst är det lika förunderligt med höstens avmognad som med vårens knoppande :)

    SvaraRadera
  2. Vacker höst i din trädgård och visst har man mycket att vara tacksam över som får uppleva allt detta.
    Ha det så gott i helgen
    Anette

    SvaraRadera
  3. Visst är det underbart att få vara på 1.a parkett när allt bara sprakar till. Det går fort när det väl börjar.
    Ha en skön fredag
    Kram Meta

    SvaraRadera
  4. Du förmedlar den ödmjukheten så fint i dina bilder. Tack.
    /Anette

    SvaraRadera
  5. Ja visst är det en förmån att kunna njuta av naturen. Och det är kul att se vad fina bilder det kan bli av allt det vackra.

    SvaraRadera
  6. Ljuvliga bilder.Den på prydnadskålen är läcker.Nu får vi passa på och njuta av höstens färgsprakande sorti.
    Ha en skön helg.

    SvaraRadera
  7. Fantastiskt fina färger.

    SvaraRadera
  8. Underbara höstfärger!
    Så vackert ditt vildvin är.. härligt att skåda (och se fram emot, mina plantor är fortfarande små, men den som väntar... =oP)
    kram
    Katarina

    SvaraRadera
  9. Det var en bleklagd skönhet mitt i allt det färgrika! ;-)

    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera
  10. Fantastiska bilder som förmedlar de varma höstfärgerna.
    Må så gott!

    SvaraRadera
  11. Höstens färger är allt nåt extra och du har verkligen fullt av dem i din trädgård :) Kram

    SvaraRadera
  12. Vackra färggranna bilder! Klockrankar var perfekt :-) Trevlig helg!

    SvaraRadera
  13. Herlige farger du deler!
    Ønsker god helg:)

    SvaraRadera
  14. Inspirerande bilder. Visst är det vackert med färger. Hösten är underbar med sprakande löv i höstfärg / Trevlig helg /Anita

    SvaraRadera
  15. Bilden på klockrankan är min favorit.
    Ha en fin helg
    Marta

    SvaraRadera
  16. Underbara bilder och visst är hösten vacker...nu finns tid till eftertanke och återhämtning!
    Varm kram,
    Titti

    SvaraRadera
  17. Så skjønne bilder! Høsten er en vakker tid.

    Ønsker deg en fin helg!

    Klem, Marit

    SvaraRadera
  18. Vad kan man säga mer än underbara höst! Känner såsom du tacksamhet var dag! Trevlig helg. Kram Lotta

    SvaraRadera
  19. Så fint med höstlöven och särskilt den lila kålen, jätteläcker!
    Trevlig helg!
    Ulrika

    SvaraRadera
  20. Åhhh! Titti... Jag verkligen älskar dina bilder! nästa säsong är din trädgård en av de första jag vill besöka!
    Vi får verkligen hoppas att hösten blir fortsatt varm så färgerna finns kvar länge!

    Kram och ha en skön helg :D

    SvaraRadera
  21. Vilka fina bilder! Hösten är verkligen vacker!
    Trevlig helg!
    Kram Nora

    SvaraRadera
  22. Oj, så vackert! Älskar tonerna och färgerna.
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  23. Visst är det fantastiskt att få leva med en trädgård.
    Kram

    SvaraRadera
  24. Vackert!
    Och tack för din fina kommentar hos mig!
    Trevlig helg! Kram Ewa :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...