fredag 24 oktober 2014

Blommig fredag-Sommarens vackraste


Ni som har följt min blogg under en tid vet nog att jag har svårt att sålla bland bilderna, det blir nästan alltid för många bilder i varje inlägg. Det där med att begränsa sig är nog inte riktigt min grej, när jag gör något så gör jag det ordentligt. Men idag har jag bestämt mig för att vara sträng och bara välja en som är sommarens vackraste.

"Le Baron"

Därför ska jag inte visa er de vackra Dahliorna...

"Crème de Cassis"


Inte heller mina älskade Pioner...
och inte mina Liljor...

"Dimension"
"Rosa"



...och inte den underbara Rosenvialen...
och inte några Clematis...

"Ville de Lyon"
"Voluceau"


Och inte den söta Broksalvian "Pink Sundae"


Nej!
Idag ska jag vara duktig och bara välja en som är vackrast.
Bara en som har vunnit mitt hjärta denna sommar.
Det blir flickan med det vackra namnet.
Får jag presentera för er
Rosy Jane
Min favorit nummer ett!
Den allra vackraste denna sommar!





Rosy Jane heter Gaura i efternamn.
Eller sommarljus på svenska.

Hela sommaren har hon dansat på sina skira stänglar.
Hon har stått emot torka, störtregn och frost.
En tuff liten dam i näpen tappning.


Klicka på bilden så får du möta fler vackra skönheter!


Önskar er alla en trevlig helg!

Kram
Titti


28 kommentarer:

  1. Jag blundade först och så jag såg bara sommarljuset. Med lite tur kan den överleva i rabatten till nästa år. Har hänt här.
    /Anette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anette!
      Jodå, den har överlevt här i 2 år nu. Så jag hoppas jag får återse den
      nästa år igen./ Titti

      Radera
  2. Tänk att du lyckades att välja en endaste en bara sisådär! Bra jobbat! =oP
    Ja, och sommarljus... varför har jag inte det i min trädgård?
    kram
    Katarina

    SvaraRadera
  3. Ett fint val, men det kan inte ha varit lätt. Du har ju jättemycket fina rivaler om titeln.
    Jag gillar att se andras vackra bilder så det blir inte alls för mycket.

    SvaraRadera
  4. Så mycket vackert, och rosa! ;)
    Fin favorit men jag tror jag blev kär i Dahlian "Crème de Cassis".
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  5. Flotte bilder og en elegant Rosy Jane som vakreste. Skjønner godt at det er vanskelig å velge med så mange vakre i hagen. Ha en fin helg :-)

    SvaraRadera
  6. Söt! Du vet väl att om du skyddar henne mot vinterfukt så kan hon få för sig att komma tillbaka? Det gjorde en vit jag hade, i flera år :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Tant Otteskrufv!
      Den har övelevt i rabatten i 2 år nu, tror att det beror på vår sandiga, väldränerade jord. Så jag hoppas den överlever till nästa år också/ Titti

      Radera
  7. Fint val du gjort.Förstår att du hade svårt att välja med så många vackra.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Nei, jeg ser det!
    Å, så nydelig Rosy Jane :-)

    SvaraRadera
  9. Rosy Jane är verkligen näpen, visst var det tufft att välja.
    Hoppas din 'Hybrida' växer bra, den kan bli hur stor som helst.
    Kram

    SvaraRadera
  10. Kjære vene, det går jo ikke an å velge bare en nei... De er så vakre alle sammen, og dahliaene dine er så flotte! Broksalvien er supersøt!

    Klem, Marit

    SvaraRadera
  11. Dina pioner är ju mina favoriter av allt det andra fina du visar. Ha en fin helg. Carita

    SvaraRadera
  12. Jag ser att det är fler än jag som har en förkärlek till rosa i trädgården! Så vackert, nu får man snart bara njuta av bilderna till nästa säsong!
    Kram
    Elin

    SvaraRadera
  13. Det där var ju vackert alltihop men jag håller med den sista var vackrast i alla fall. Tänk att så enkla och skira blommor kan göra en prillig i hela kroppen
    Ha en fin fredag
    kram Meta

    SvaraRadera
  14. Så många vackra skönheter du har, jättefint :)
    Kram Sofie

    SvaraRadera
  15. Tacksam att du har svårt att sålla bland bilderna. Dina bilder är alltid lika härliga att titta på. Så för min del får det gärna vara många.
    Må så gott!

    SvaraRadera
  16. Så fin, så fin!! Du lurte oss neste litt i dag, så heldige oss, vi fikk se flere av dine blomsterkjærester!! Mette

    SvaraRadera
  17. Vilka underbara bilder.....så vackert.....=)
    Trevlig helg !

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  18. Jeg skal så sommerlys til våren og har høye forventninger. Den er vakker!

    SvaraRadera
  19. Mycket fint du visar, Pionerna och Dahlian Creme De Classis, är absolut mina favoriter. Ha det gott !

    SvaraRadera
  20. Fniss det gick ju bra ;)
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  21. Vilken fin Gaura och såklart även de du inte valde är helt underbara, ser att du gillar rosa det gör jag med!
    Skön helg
    Kram Madde

    SvaraRadera
  22. Vad härligt att ha så mycket vackert att det är svårt att välja. Jag brukar drabbas av samma...Trevlig helg! Hälsn AnnA

    SvaraRadera
  23. Så mycke fina blommor, den var bedårande din favorit!
    Men som sagt det är svårt att välja ;)
    Kram Ewa :)

    SvaraRadera
  24. Åh! vad jag gillade ditt inlägg! Verkligen <3
    Men blomman du presenterar är en okändis hos mig! Är den perenn?

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Veronica!
      Den säljs som ettårig sommarblomma, men här hos mig har den överlevt i 2 år nu. Den trivs i väldränerad jord(vi har sandjord) och kan tydligen fröa av sig rikligt, men det är inget jag sett här hos oss. Den är jättesöt att använda som vävarväxt mellan andra perenner. Finns i flera färger också. Verkligen odlingsvärd/ Kram Titti

      Radera
  25. Hon är fantastiskt söt!! Ja, det är inte lätt att välja . Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...