lördag 18 oktober 2014

Gyllene gula färger och blommig fredag i samma inlägg!


Från vår till höst så kan man hitta de gyllengula tonerna i trädgården. Charlotta har uppmanat oss att gräva i arkiven efter just gyllengult. Här är några av bilderna jag hittade. En del är lite ljusare gyllengula en del är lite mörkare, exakt var gränsen för gyllengul går vet jag inte säkert men jag chansar.
Du som inte gillar gult får blunda nu för här kommer det en massa gula blommor!

Vår





Försommar







Högsommar







Höst





Vårvinter


Visst är det härligt med alla små soliga blommor. Man blir lite gladare när man ser dem, än när man tittar ut genom fönstret. Nu ser inte trädgården så kul ut längre! Jag känner att det stora vemodet håller på att rulla in. Hösten har börjat sitt krig mot min hjärna. Varje år drabbas jag nämligen av höstdepressioner. Men i år ska jag kämpa mot med alla krafter. Jag sitter vid min ljusterapilampa en halvtimme varje dag och under tiden sitter jag vid datorn och njuter av sommarens trädgårdsbilder. Inte så tokigt egentligen. Sämre kan man ha det! Nu hoppas jag att vintern blir ovanligt mild och ovanligt kort, det skulle passa mig alldeles utmärkt!


Ha en skön helg!

Kram
Titti 

Fler gyllengula små solar hittar du om du klickar på bilden.





Kanske hittar du fler som kämpar mot hösten om du klickar på bilden.


24 kommentarer:

  1. Jag blinkade inte ens. En sådan här kulen dag som vi har idag är det fint att titta på så mycket gult.
    En helt annan sak, visst skrev du om cherimoya en gång? Hur har det lyckats?

    SvaraRadera
  2. Hösten och vintern är inte så kul.Jag blir ganska nedstämd i humöret när ljuset försvinner .Så jag hoppas som du att det blir en kort mild vinter.
    Kram/Gunsan,
    .

    SvaraRadera
  3. Så mange fine gule! Gult er absolutt flott, og de trenger ikke "bare" stå sammen med de tradisjonelle røde og blå:)

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig kavalkad du bjuder på och visst är det så att gult hänger med hela säsongen! Ha en skön helg och kram./ Lotta

    SvaraRadera
  5. Gult blir man glad av. Härlig bildkavalkad. Visst saknar man ljuset, men mineralterapi gör mig mindre känslig, så nuförtiden går höstarna lättare.
    Fin lördag till dig
    Anette

    SvaraRadera
  6. Härlig färg klick med allt det gula! Svårt det där med nyanserna, tycker jag också.
    trevlig fortsättning på helgen!

    SvaraRadera
  7. Vilka härliga gula färger, man blir bara glad . Ha en fin dag. Carita

    SvaraRadera
  8. Oj så fantastiskt fina bilder! Så fint du har! Ja hoppas att du får vara piggelin, med alla fina bilder o minnen omkring dig från sommaren.
    Mild o snabb vinter o en härlig varm vår! Jaa tack, gärna!
    Ha det gott, kram Ewa :)

    SvaraRadera
  9. Vilken kavalkad av gyllene blommor. Härligt! Hoppas dessa också hjälper dig att hålla höstdepressionen stången.
    Kram Charlotta

    SvaraRadera
  10. Man blir glad av gult tycker jag. Hoppas din höstdepression blir lindrig.
    Kram

    SvaraRadera
  11. Åh som små solstrålar, så glad man blir av gult, eller hur! Härliga blombilder...
    Varm kram,
    Titti

    SvaraRadera
  12. Gult är underbart! Jag gillar det mycket :) Jag gillar inte heller hösten och vintern! Känner verkligen att det är onödiga årstider! Vår och sommar hela tiden vore bra :) Och ljuset framför allt !

    Det är med andra ord vi som är höstens krigare ;)

    Kram

    SvaraRadera
  13. Hei! Jeg blir glad av å se på disse bildene. Mange favoritter her. Har en gullregn i hagen som fuglene har fått hit. I sommer har den vokst mye så jeg håper den blomstrer til neste år. Bruk bildene dine for alt der er verdt til å komme gjennom høsten. De er så vakre.
    Ha det så godt! Anne

    SvaraRadera
  14. Vilka underbara bilder - jag tillhör dem som gillar gult och jag tycker det är en färg man blir glad av. Vad gäller hösten så kan jag bara hålla med deg - både den och vintern kan jag klara mig fint utan!
    Kram Nora

    SvaraRadera
  15. Hej hopp här fick du med hela årets alla solar Härligt..
    Ha en fin söndag
    kram Meta

    SvaraRadera
  16. Så vakre bilder! De gyldne farger er så flotte nå på høsten. Jeg håper som deg at det blir en kort og mild vinter!

    Ha det godt!

    Klem, Marit

    SvaraRadera
  17. Tack för gul ljusterapi denna grå trista dag! Jag gillar gult :) Hoppas ljusterapin hjälper dig genom hösten. Själv blir jag bara lite tröttare vilket brukar botas av rejäl motion ute i alla väder.
    Ha det gott!
    Ulrika

    SvaraRadera
  18. Vackert, vackert! Jag vill hoppa in i dina bilder, vandra omkring i din trädgård. Gult är glädje!
    Allt gott!
    /Katarina

    SvaraRadera
  19. Gullregnet är fantastiskt, och ditt fina höstarrangemang, vackert. Ha det gott /Marika

    SvaraRadera
  20. Det var en fantastisk gjennomgang av året. Så nydelig i alle fire årstider. For en nydelig hage.Ha det riktig fint. Litt ekstra sol fra en lampe kan sikker gjøre godt :-)

    SvaraRadera
  21. Man kan ju inte bli annat än glad av gult. Förstår inte varför många tycks ogilla det.
    Fram till årsskiftet har jag inga problem men sen... Usch!
    Må så gott!

    SvaraRadera
  22. Her var det mange gylne og tøffe solstråler:) Nydelig bilde med rimfrost på. Ha en fin uke Titti.

    SvaraRadera
  23. Dine solgule blomster er bare sååå vakre!
    herlig flott kavalkade du deler:)
    Lønsker en fin ny uke:))

    SvaraRadera
  24. Nydelige bilder av gyldengult!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...