lördag 11 oktober 2014

Himmelsblått


Veckans trädgårdsfärg hos Charlotta är himmelsblått. Blått har alltid varit en av mina favoritfärger. Det första jag tänkte på när jag såg veckans färg var Gentiana. Finns det något som är blåare än Gentiana? I alla fall kommer jag inte på något. Jag tycker att de är så fina. På bilderna ser de nästan ut som en gammal oljemålning, lite suddiga och romantiska. Färgen går från himmelsblå till svagt lila. Och de har en härlig grön färg på bladen.





Mer himmelsblått än så här blir det nog inte!
I sommar har vi haft blå himmel varje dag...vilken lyx!
Iris hollandica "Blue Magic"
Iris reticulata "Harmony"

Klematis "George"
Blå Bolltistel




Pärlhyacint

Lammöron och Revsuga

Ormöga




Akleja
Jag gillar himmelsblått porslin.



På bryggan hänger några fiskeflöten i himmelsblått.


Ja, kära vänner! Det var allt himmelsblått som jag kommer på.
Vill ni se fler himmelsblå gobitar så kika in hos Charlotta.

Kram
Titti


19 kommentarer:

  1. Underbart! Blått ger ett intryck av rymd och frihet. En fantastisk färg som man väl inte kan få för mycket av. :)
    Tack för att du delar. Kram!

    SvaraRadera
  2. Vackert, vackert... Det blå mot lammöronen, jättefint...
    Allt gott!
    /Katarina

    SvaraRadera
  3. Visst är blått vackert. Du har hittat en massa fina himmelsblå blommor.
    Ha en fin dag
    kram Meta

    SvaraRadera
  4. Så mycket fint du visar! Blått gillar jag också, både på himlen och i rabatten ;) /Anette

    SvaraRadera
  5. Blått är flott, visst är det!? Och en blå himmel kan man väl ändå aldrig få för mycket av.....
    Hoppas allt väl med dig. Ha en skön helg. Kram Carina

    SvaraRadera
  6. Vilka fina bilder!
    Kram Nora

    SvaraRadera
  7. Dejlig er den himmel blå...... og det samme kan man sige om alle dine eksempler på farven blå - en farve, lige til at blive i godt humør af.

    SvaraRadera
  8. Himlen har ju nyanser av blått och det har dina blommor också - mycket vackert.

    SvaraRadera
  9. Hei! Dette er vakkert. Jeg tror også at blått er den fargen som står hjertet mitt nærmest. Ha det godt! Anne

    SvaraRadera
  10. Gentianian är, som du säger, som en målning. Bedårande.

    SvaraRadera
  11. Blått är vackert, gillar speciellt den fina blå tonen på Aklejan. /Marika

    SvaraRadera
  12. Vackra bilder på himmelsblått - en fantastisk färg !
    Gillar som du blått porslin - maten blir så vacker på sånt porslin.
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  13. Trevlig söndag på dig med! Väldigt vackra bilder, gillar också blått och vitt porslin.
    Blå blommor försöker jag få ihop i rabatterna så att det inte är precis övverallt.
    Många blå blommor hos mig sprids mycket, lite för mycket!
    Ha det gott!
    Kram Ewa :)

    SvaraRadera
  14. Mmm, snyggt! Ljuvliga gentianan och allt annat fint du bjuder på!
    Må så gott!
    Milla

    SvaraRadera
  15. Oj vad mycket blått du har. Men blått är ju flott.
    Allt gott
    Annika

    SvaraRadera
  16. Tänk att jag tänker gult, rött, orange när jag tänker tillbaka på din trädgård :) & så tänker jag modig med färger, duktig på att kombinera dem. Men blått? Nä det såg inte jag ;)
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  17. Nämen vad spookey vi måste skrivit hos varandra samtidigt :)
    KRAM!

    SvaraRadera
  18. Himmelsblått...så vackert! En otrolig färg...
    Jättefina bilder på lika vackra blommor!
    Varm kram,
    Titti

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...