söndag 26 oktober 2014

Innergårdsblues


En kylig och blåsig dag i Oktober. Förkylning och Meniérs-skov står på agendan. Det blir en dag i stillhet. Här sitter jag med kofta och varma tofflor och drömmer mig bort till sommaren. Det blir en liten innergårdsblues...om ni vill får ni följa med mig i mina drömmar.














För mig är detta 
den bästa tiden på året!
Sista veckan i Juni och första veckan i Juli.
Vårbestyren är avklarade, allting blommar och är grönt.
Och ni vet...den där härliga känslan av att sommaren är
oändlig infinner sig. Man går ner i varv.
Så skönt att bara sitta på bryggan och njuta en stund.




Det lilla lusthuset är nog ett av trädgårdens mest älskade tillhåll.
Här intas både sommarfrukost och eftermiddagsfika.
Härifrån har man finfin utsikt över dammen.




Åh, vad härligt att få en liten promenad i trädgården, om än bara i tanken.
Livet känns genast lite lättare!

Säga vad man vill,
men nog är sommaren ett trevligt påfund!


Kram
Titti


11 kommentarer:

  1. Ja det är verkligen ett paradis du skapat. Har scrollat igenom, klickat upp och njutit av bilderna.
    Må så gott det går
    Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Tack för att jag ficka följa dig på promenaden.Så mycket vackert att se på.Bilderna får mig att längta till sommaren.
    Kram.

    SvaraRadera
  3. Åh vad härlig promenad. Jag skulle önska att jag hade det så där smakfullt. Krya på dig!

    SvaraRadera
  4. Det är ganska bra att vi ha våra olika årstider då kan man njuta av mycket under ett år. Så härligt sommarfint hos dig Bra att ta till när dagarna är grå som nu.
    Ha e fin vecka
    Kram Meta

    SvaraRadera
  5. At dere trives i lysthuset er fullt forståelig. Så herlig det ser ut, og hele området rundt også. Det var en flott visning.

    SvaraRadera
  6. Kan inte annat än njuta av bilderna! Den sista inspirerar mig så den sparas för minnets skull.
    Hoppas du snart blir piggare!
    Ulrika

    SvaraRadera
  7. Åh så somrigt och fint! Härligt att njuta en stund!
    Ha det gott, kram Ewa :)

    SvaraRadera
  8. Jag är nog inte själv om att önska att sommaren vore längre:) Vackra bilder från din fantastiska trädgård. Man mår bra av dom!
    Undrar var du köpt den fina flaggan med blommor på eller har du gjort den själv?
    Krya på dig!! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är den söt! Jag har köpt den på loppis i Järna. Men jag tror att man kan köpa liknande på nätet. Du kan googla på trädgårdsflagga och se om du hittar någon liknande. Ha det bra/ Titti

      Radera
  9. Så vakre bilder, Titti! Jeg blir aldri lei av å se på bilder fra din fine hage!

    Klem, Marit

    SvaraRadera
  10. Ååå...så deilige minner...kjenner nesten sommervarmen igjen:)
    Og det siste bildet med rusten...love it!!
    Fin høstkveld til deg:)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...