söndag 2 november 2014

Blommig fredag som blev Blommig söndag


För sex månader sedan led jag av fruktansvärd vårlängtan. Vi hade haft en ovanligt kall vår och allt kom igång senare än vanligt. Det kändes som om allting stod och stampade. Vi längtade efter sol och värme och att få börja pyssla ute i trädgården. Vi kände oss som kalvar som står och stampar i sina bås, ivriga att få komma ut i det fria. Vi behövde inspiration och tröst efter en lång och tråkig vinter!
I det läget är det tur att det finns trädgårdsmässor...med massor av vårkänsla...och massor med inspiration.








Visst mår man bra av alla härliga färger!
Riktiga vitaminpiller.
 Precis vad man behöver när man längtar efter våren.



Jag älskar att kika in i alla montrar för att se de fina detaljerna.
Hjärnan går på högvarv och registrerar allt jag ser.
Kanske finns det något som jag kan överföra till min egen trädgård.









Åh vad härligt! Man kände sig vederkvickt och uppmuntrad!
Trött, men glad och nöjd körde man hem med alla fina fynd från mässan.
Sedan gick allt så fort. Rätt som det var kom värmen och det härliga solskenet. Alla sorgsna känslor försvann i ett nafs.
 Hela sommaren fick vi sen njuta av solen.
Och det bästa av allt...om bara sex månader är vi där igen.
Nu gäller det bara att hålla ut.
 180 dagar kvar!

Ha en skön Söndag
Kram Titti






10 kommentarer:

  1. Å lengte etter våren er egentlig ganske deilig, synes jeg. Og her i Bergen kommer de første løkblomstene kanskje allerede i begynnelsen av februar. Det er jo bare tre måneder til! Men først blir det fint med mye innekos og jul.
    Ha en fin novembersøndag! Hilsen Anne-Kristin

    SvaraRadera
  2. Åh, så fine bilder! Man kan jo virkelig drømme seg bort hos deg.

    SvaraRadera
  3. Ännu ett inspirerande inlägg från dig! Den här gången är det burkarna med lökar som fastnar i minnet.
    Skön söndag på dig!
    Ulrika

    SvaraRadera
  4. Så mycket fint och en enorm blomning. Inte lätt att få till själv. Nu längtar vi efter det igen. Fast några månader kan man gott få vänta.

    SvaraRadera
  5. Men oj, nu fick jag också vårlängtan!! Fast idag har vi 15 grader ute och igår var det 16. Nästan vår...
    Kram Milla

    SvaraRadera
  6. Vakre bilder som gir meg vårlengsel! Om et halvt år er vi der igjen :)
    Klem, Marit

    SvaraRadera
  7. Toppen fint inlägg! Lite inspiration inför min utställning.
    Mår du bättre nu?
    Hoppas det.
    Ha det gott
    Annika

    SvaraRadera
  8. Oj så mycket fint och vilket härligt inlägg, man blir så glad!
    Är det bara180 dagar kvar?! Otroligt, inspirerande!
    Mås så gott, trevlig vecka, kram Ewa :)

    SvaraRadera
  9. 180 dagar låter inte alls särskilt mycket!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Titti! Nu märkte jag att min kommentar sedan i förrgår inte har publicerats... Grrrr!

    Hur som! Vilka otroligt vackra bilder du visar! Inspiration i minsta detalj... När jag går på mässorna så blir jag bara stressad så jag inte ser något. Bättre att skicka dig med din kamera nästa gång!
    That´s tha shit ;)

    Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...