onsdag 12 november 2014

Minns i November....


...den ljuva September!







Så här i November saknar man alla sommarens färger. Allt är grått och trist.
Som i en svart/vit film.






Men på sensommaren har trädgården många mustiga färger. Precis det som jag saknar så mycket just nu. Lite bättre blir det när den första snön faller, om den ligger kvar, vill säga. Nu längtar jag efter klara, soliga dagar med hög luft. Inte den här fuktiga, dimmiga, råa luften som vi haft hela hösten.







När bladen faller saknar man det gröna.
Man saknar rosorna och dahliorna.
Man saknar eftermiddagsfikat i paviljongen.




Det är mycket man saknar så här års. Men framför allt ljuset.
Om lite mer än en månad vänder det igen och blir ljusare.
Då känns det som det går åt rätt håll igen.
Jag vet att det känns bättre så fort vi passerar nyår.
Men just idag kändes det skönt att minnas september.

Ha en skön onsdagkväll!

Kram
Titti


14 kommentarer:

  1. Herlige bilder! Ja, nå er alt som i en svart hvitt film. Det er grått og det regner hele tiden her... Til å blir helt gal av spør du meg...

    Jeg lengter veldig etter vårsolen nå!

    Ha en fin kveld!

    Klem, Marit

    SvaraRadera
  2. Så fint och välordnat du har det! Jag lider faktiskt inte så värst just nu, även om det är trevligt när solen tittar fram.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ja, dette er perfekt tid å ta tilbakeblikk på. Nydelige septemberbilder. Du har en utrolig flott og ryddig hage.

    SvaraRadera
  4. Å nu saknar jag solen och sommaren ännu mer.Så härliga bilder.
    Här regnar det idag igen och det grå är så trist.
    Men önskar dig en fin dag.

    SvaraRadera
  5. Så mycket fint för bara en månad sedan. Du har så enormt fint, så jag nästan skäms. Att jag har det som jag har det.

    SvaraRadera
  6. Jätte fint. Älskar det fina fågelhuset!!!!!!!!!!! Är det egen tillverkat?
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, vi har köpt den färdig, bara målat den. Liknande fanns att köpa i webbbutiken Mixin förut vet jag, men de kanske har sålt slut på dem./ Titti

      Radera
  7. Härliga bilder med all blomning och du har det ju så vackert, men jag tycker det är helt ok med november, en mörk period som gör att december kommer att glittra och lysa upp desto mer, en månad som manar till andra sysslor, låta kroppen vila något från trädgårdssysslorna. Hinna ikapp inomhus, levande ljus, jul- och adventspyssel, doftande bak.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  8. Vackert som alltid, man blir så peppad och inspirerad av att se dina bilder. Ha det fint. Carita

    SvaraRadera
  9. Det kanske är det vi ska för att jubla i vårsolen sen och vara lyckliga. Är det lika jämt så tror jag inte vi har det så bra som nu.
    Ha en fin fredag
    kram Meta

    SvaraRadera
  10. Jag kan inte klaga på hösten här. Visst har det varit några grå och trista dagar men de soliga har vägt upp. Hörde häromdagen att det enligt det sätt man räknar så är det fortfarande sommar här längst ner i Sverige?! Såå varmt känns det inte.
    Gillar verkligen ditt fågelholkstorn. Har ni själv byggt det? Är det några fåglar som bygger bo där?
    Må så gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är holken fin! Vi har köpt den färdig, bara målat den. I somras hade vi ett Flugsnappar-par som häckade i den./ Titti

      Radera
  11. Så fint, ja du har rätt, tänk fort det vänder sen. Redan till nyår!
    Ha der gott, kram :)

    SvaraRadera
  12. Jag gillar titeln på ditt inlägg... Och ännu mer gillar jag inlägget :)

    Visst är det så att man längtar efter ljuset! Känns det som om denna hösten varit gråare än grå :(

    Men om 20 veckor är det grön igen :)

    Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...