tisdag 25 november 2014

Veckans trädgårdsfärg-Cerise


Veckans trädgårdsfärg hos Charlotta är Cerise. Fler blommor än man anar är cerise-rosa. Så här måste jag begränsa mig, även om det inte är lätt. Här kommer några av dem. 


Rosenvial




Klematis "Julia Correvon"





Rosenstaven är faktiskt lite cerisefärgad precis innan den slår ut.
Senare blir den mer åt det lila hållet.

Syrenbuddleja


Blommor i ett fågelbad.

En ceriserosa scarf.

Prydnadskål med ceriserosa mitt.


En av sommarens buketter med en ceriserosa klematis.
Jag tror att det är Ville de lyon.

En av sommarens favoritdahlior "Le baron"


Rosenskäran är ceriserosa i mitten.

En ceriserosa flox.

Hortensia "Forever and ever"

Pion "Bowl of beauty"


Det var lite av det jag hittade i min trädgård.
Nu ska jag åka iväg till jobbet för ännu en natts arbete.

Ha en finfin vecka!

Titti 




6 kommentarer:

  1. Mmmm rosa. Min favoritfärg.
    Ha det fint.

    SvaraRadera
  2. Ja visst var det svårt att välja. Det är en fin färg.

    SvaraRadera
  3. Så vakre bilder! Jeg elsker rosa i alle nyanser :)

    Ha det godt!

    Klem, Marit

    SvaraRadera
  4. Härliga bilder på en fin färg!
    Må så gott!

    SvaraRadera
  5. Fina blomster o bilder!
    Ha det gott!

    Kram :)

    SvaraRadera
  6. Åh, jag nästan studsade till av denna färgexplosion! Härligt...tycker hela månaden varit grå grå grå, så detta var skönt för ögat!
    Ha en finfin kväll...
    Kram Titti

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...