tisdag 11 november 2014

Veckans trädgårdsfärg-Mossgrön


Veckans trädgårdsfärg hos Charlotta är Mossgrön. Här kommer några bilder på temat.



Det första jag tänkte på när jag hörde ordet mossgrön var den här fina dammen på Wij trädgårdar. Ett underbart litet vattenblänk med vackra speglingar från granarna i bakgrunden.




Sedan kom jag att tänka på Länninge trädgård som också har många vackra dammar med mossor.


Här i vår egen trädgård har vi en hel del naturstenar med mossa.
En hel del bladväxter är också mossgröna, tex Ormbunkar och Hostor.


I bäcken växer det mossa.

Ett mossgrönt klot.


De gamla stockarna i kökslandet är "mossbelupna"


En liten säng med mossa, en skön bädd för en av mina grodkompisar.



I vår förra trädgård hade vi ett tråg av hypertufa som med tiden fick en vacker mossgrön färg.


Så här på vintern saknar jag min trädgård. Då är det skönt att ha ett blomsterrum nere i källaren, där man kan leka vår. Jag brukar använda mossa i krukorna för att få den där härliga, naturliga känslan.





Några små mossgröna lyktor har prytts med hyacinter.

Man kan också leka med mossa och göra vackra stilleben.
Den här installationen gjorde jag till Blommig fredag för något år sedan.
Temat var Energi.



Blir ni sugna på att se fler mossiga bilder så klicka bara på bilden.


Moss på er allihop!

Kram
Titti



8 kommentarer:

  1. Så mycket fina bilder du har på mossgrönt. Jag njuter av dom.Längtar efter sommaren när jag ser dom
    Ha en fin dag
    Kram Meta

    SvaraRadera
  2. Vad duktig du är! Du har så enormt fina bilder, även på detta temat.

    SvaraRadera
  3. Mossa är vackert, på rätt ställe! Kunde du inte ta med tråget vid flytten, det var ju så fint.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Herlige bilder, Titti! Mosegrønn er en litt vanskelig farge å vise frem, men du har fått det fint til. Frosken din ser så flott ut!

    Klem, Marit

    SvaraRadera
  5. Så mycket fina bilder! Får jättemycket inspiration!
    Vad fina arrangemang du har gjort också, massor att bjuda på här inne hos dig, som vanligt! Måste köpa blomster!!
    Härligt, tack!
    Ha det gott, kram Ewa :)

    SvaraRadera
  6. Även om det är ett tema, så måste jag säga att du har det rasande grannt!
    Ha en fin november!

    SvaraRadera
  7. Ett blomsterrum i källaren! Oj, vad avis jag blir...!
    Kram
    Elin

    SvaraRadera
  8. Oj, jag fick en enorm begärelse till den där översta dammen. Så fantastiskt fin. Och ditt gröna klot är underbart. Grönt är verkligen är härlig färg och då i synnerhet mossgrönt.

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...