tisdag 9 december 2014

Veckans trädgårdsfärg-Kolsvart


Oj,oj vad dagarna rusar iväg! Jag har varit på kurs både måndag och tisdag, och när man kommer hem är det kolsvart ute och man är så trött att man rasar ihop som en liten hög. Det är svart ute och svart i min hjärna. Men den här veckan vill Charlotta att vi letar fram den svarta färgen i vår trädgård. Det var inte så lätt som man skulle kunna tro.
Hur mycket jag än letar i arkivet så hittar jag inte speciellt många svarta blommor. Men en hel del annat i svart finns det.

En svart låda på en svart cykel.

En svart smultronkruka fylld med taklök.

Svarta händer.
En svart klocka.


En svart klocka och svarta händer och svarta stolar.

Lusthuset är gjort av svart smidesjärn.

En svart kruka med en klöver som med lite god vilja kan kallas svartbladig.

På baksidan av huset är planteringsbordet och alla krukor svarta.


Utanför växthuset står en samling svarta krukor.



En svart katt som dyker upp lite här och där i trädgården.

Ett litet vattenblänk i svart.


Krukor och kängor i svart.

Det nya staketet är svartmålat.

Men några små blomstackare hittade jag i alla fall.
Ett svartöga, en liten primula och en strålrudbeckia.
Alla har de svarta detaljer som kontrasterar fint mot det gula.




Den här tulpanen är nästan svart. Till våren hoppas jag på ett helt hav av svarta tulpaner. Om inte rådjuren äter upp dem vill säga!


En till som är gul och svart.

Till sist en svart stol som jag hittade i Enköpings parker.


Det var allt jag hade att bjuda på denna gång.
Vill ni se mer i svart så klicka på bilden.






11 kommentarer:

  1. Men du med så mycket fint svart att ha allt i, krukor och lådor kan man väl inte ha så mycket svarta blommor i dom det är vackrare med det du har i dom. Den lilla vivan är så fin hittade en sån i våras och nu hoppas jag den överlever den konstiga tiden vi har.
    Ha en fin mitt i veckan dag
    Kram Meta

    SvaraRadera
  2. Så mye fint du har i svart! Det er så fint i hagen, for det er en så stor kontrast til alt det grønne. Den svarte stolen er så flott!

    Klem, Marit

    SvaraRadera
  3. Även om det inte var så mycket svarta blommor, hittade du väldigt mycket annat svart i din trädgård.

    SvaraRadera
  4. Jag gillar din svarta kruka med taklökar och dom andra svart krukorna också, Jag har inte tänkt på att svart på det sättet kan vara så snyggt. Ha det fint. Carita

    SvaraRadera
  5. Lite svart??? Skojar du med oss?
    Du har så många fina krukor.
    Ha en skön kväll
    Annika

    SvaraRadera
  6. Hei! Mange spennende bilder med svart i. Liker svart veldig godt i hagen. Fargen både fremhever og "forsvinner". Svart gjerde er kjempeflott. Ha en fin kveld! Anne

    SvaraRadera
  7. Du har ju jättemycket snyggt svart, staketet blev min favorit.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Det var en hel del svart du hittade. Snyggt dessutom.
    Ha det gott!
    Ulrika

    SvaraRadera
  9. Kolsvart...och väldigt vackert till det gröna! Jättefina bilder....
    Önskar dig en skön luciahelg!
    Varm kram,
    Titti

    SvaraRadera
  10. Good morning,
    oh, I love to see all those flowers ... it's so good on a dark december morning!
    Thank you and have a wonderful time
    Elisabeth

    SvaraRadera
  11. This garden is beautiful ! I love all your flowers and decorations !

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...