måndag 26 januari 2015

Blommiga stolar


Sedan vi besökte Sanda Cottage förra sommaren har jag haft en liten hemlig dröm. Där såg jag den här underbara stolen med blommor, omgiven av lavendel. En helt underbar installation. Bilden har fastnat på näthinnan. Jag har drömt om att ha en egen blommig stol i min trädgård.



Jag har ju sett blommiga stolar förut, som den här från trädgårdsmässan i Älvsjö förra våren.

Eller de här, från Enköpings idéparker.



Men förra lördagen var jag och maken nere på torget här i vår lilla stad, och vad hittade vi då?
Jo, en helt perfekt liten stol. Jag såg genast framför mig hur fin den skulle kunna bli med en korg med blommor på ute i någon av våra rabatter.



Den har en helt bedårande liten dekor under sitsen och på stolsryggen.
Det ser nästan ut som en bollfrans.


Så nu kommer jag ha en alldeles egen liten blommig stol i min trädgård till sommaren.
Gissa om jag är glad för det? Tack Veronica för inspirationen!

Ha en skön vecka!
Titti


15 kommentarer:

  1. Sjov idé - det bliver flot med stolen i haven.

    SvaraRadera
  2. Och du som inspirerats inspirerar nu mig =o)
    Tackar för det gör
    Katarina

    SvaraRadera
  3. Tack till dig, Titti, för inspiration! ;)
    Superfint blev det!

    SvaraRadera
  4. Ja men du så söt stol. den blir perfekt hos dig.
    Hade en gång en stol som blev så fin efter nåt år med murgröna taklök och någon av sommarens blommor. Så en höst när vi skulle ställa undan den då gav den upp och blev tusen bitar. Den var av trä. Så nu får jag leta efter en ny. Tur att du inte valde en sån.
    Ha en fin ock skön dag
    kram meta

    SvaraRadera
  5. Urgullig. Ett riktigt fynd. Ska bli fint att se den på bild i en rabatt i sommar. / Britt

    SvaraRadera
  6. Verkligen helt underbar och perfekt trädgårdsstol.
    Det kommer bli kanon.
    Ha det gott. Åsa

    SvaraRadera
  7. Minsann, bollfrans, vilken gullig stol! Den kommer vi att få se mer av här i olika utstyrslar, hoppas jag :)

    SvaraRadera
  8. Så fin stol du fikk tak i i. Det var en veldig god idé! Tror jeg skal kopiere det i sommer ja :)

    Ha det godt!

    SvaraRadera
  9. Oj,oj vilket fynd! Urläcker! Kommer säkert bli hur bra som helst.
    Må så gott!

    SvaraRadera
  10. Ett fynd minsann:) Så snyggt med den extra fina kanten!
    Ha det fint!

    SvaraRadera
  11. En helt fantastisk stol, den kommer att passa fint i trädgården med blommor. Ha det bra!

    SvaraRadera
  12. Ja tänk vad mycket fint man kan göra med en stol!
    Ditt nya fynd var otroligt fin! Den passar perfekt hos dig.
    Annika

    SvaraRadera
  13. Men, vad kul att kunna inspirera !

    Det var verkligen en speciell vacker stol du hittat.... Bedårande
    Hoppas du mår bättre nu?

    Kram

    SvaraRadera
  14. Himmel och pannkaka så fint! Nu blir det stolspaning på loppisrundorna, men tror aldrig att jag kan hitta ngt liknande.

    SvaraRadera
  15. Väldigt söt stol - jag förstår att du slog till!
    Kram
    Elin

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...