onsdag 28 januari 2015

En föraning om våren...


Idag har jag hört vårfåglarna för första gången i år. Vilken härlig känsla! En liten ensam Talgoxe sjöng för mig från sin gren när jag var ute och promenerade. Nu känns det som om det är hopp om livet. Nu vet man att det går åt rätt håll igen...underbart! Hur är det hos er? Har era vårfåglar också börjat sjunga? Visst är det en härlig tid vi går till mötes!



Ha en skön mittiveckandag!
Kram
Titti

Ps. fågeln på bilden har inget att göra med dagens stora händelse. Han är tämligen stum.Ds

8 kommentarer:

  1. Ja jag har nog hört en och annan fågel. Igår kallt idag plusgrader, och det härliga ljuset på eftermiddagarna inger hopp.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Nej, här låter de maten tysta mun än så länge, men milt och fint är det.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  3. Jag hörde också det häromdagen så härligt! Men vi hade ganska kallt och jag tyckte synd om dom " vilsna" stackarna. Jag bestämde mig för att de var här alldeles för tidigt!
    Idag regnade det visserligen en skvätt här,men än är nog vintern kvar ett tag.
    Trevlig kväll, kram Ewa :)

    SvaraRadera
  4. Ja jag har också hört något vårligt kvittrande i trädgården som jag inte riktigt kände igen...lite tidigt kanske men så har vi ju inte direkt vinter här heller!
    Ha en fortsatt skön vecka och ta hand om dig...
    Kram Titti

    SvaraRadera
  5. Ja vi har allt det bästa framför oss. Här sjunger fåglarna i kör utanför köket.
    Allt gott
    Annika

    SvaraRadera
  6. Hei! Vet du når jeg balanserte på holka i dag morges, hørte jeg dem. Hadde nesten glemt det for jeg jag var så konsentrert om å komme meg helskinnet ned. Men jeg stoppet og lyttet. Den lyden sier vår. Vidunderlig. Ha det godt! Anne

    SvaraRadera
  7. Här är alla fåglar stumma. Jag tror inte att jag hört någon. Men det ger litet vårkänsla, när de börjar. / Britt

    SvaraRadera
  8. Jaaa, det är en underbar tid vi har framför oss :-)
    Jodå, här kvittrar fåglarna på för full hals vissa dagar och vissa dagar är de tystare.
    Vilken fantastiskt fin stol du köpt!!!
    Ha det gott. /Ingela

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...