lördag 31 januari 2015

Kära skära små skönheter


I fredags var det vitt som gällde, men idag är det skärt som är på tapeten. För Charlotta har uppmanat oss att plocka fram de skära blommorna i våra eller andras trädgårdar. Här kommer lite av det som jag hittade i arkivet. 

Pionerna Sarah Bernardt och Bowl of beauty.



Solhatt

Vårärt
Fuchsia



Rosor

Lavender Dream
Ballerina



Sommardahlia

Penstemon "Dark Tower"
Krollilja

Favoritdahlian Crème de Cassis

Körsbärsblomma på kvist


Taklök


Akleja


En Protea som jag hittade på madeira.

Och till sist en skär ros till mina nya följare.
Det är så roligt att ni vill titta in här då och då.
Välkomna ska ni vara.


Önskar er alla en skön lördagkväll. Själv ska jag gå till jobbet om en stund och kommer inte hem förrän i februari:-)


Kram
Titti




18 kommentarer:

  1. Oj så mycket kärt och skärt! :) Vårärten var ljuvlig. Och Creme de Cassis är jag också helt galen i. :)
    Fortsatt trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Hei! Det er ikke rart at man blir hagefrelst. Det er så uendelig med vakre vekster. Vakkert. God kveld! Anne

    SvaraRadera
  3. Det är så härligt att se på alla vackra blommor nu i mörkret. idag började jag leta några nya blommor till min koloni. någon fin klematis skall det bli och nåt mer. Får ett nytt land nu när lillstugan är klar.Lääängtar verkligen dit. Skära blommor finns nog hos alla de är ett bra komplement i våra rabatter.Du har en hel del vackra hos dig ser jag
    Ha nu en skön söndag
    kram Meta

    SvaraRadera
  4. Rosa är också rätt, eller hur.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Så fina, Pionen Sarah är helt underbar, Aklejan söt som en liten ballerina, och så Dahliorna förstås. Jättefint. Ha det gott! Marika

    SvaraRadera
  6. Underbara bilder....pioner är en favorit.....=)

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  7. Riktigt gulligt. Vårärten var ny för mig. Ett inlägg att vial ögonen på. Sov gott idag. / Britt

    SvaraRadera
  8. Så mycket fint! Vårärten är väldigt söt, skulle kunna tänka mig den. Småblommiga rosor är också favoriter. Jag har en 'Valdemar', som är underbar. Och pioner....mmmmm.
    Ha en härlig söndag!
    Kram Milla

    SvaraRadera
  9. Instämmer i lovsången! Här fanns flera inspirerande skära som kan få bli kära hos mig. Du öppnar så bra med de älskade pionerna :)

    Ha en fin söndag! Carina

    SvaraRadera
  10. Oh, I love these beautiful flowers !
    Wonderful pictures !

    SvaraRadera
  11. Tack för ögongodiset! Pionerna är ljuvliga och Creme de Cassis står högst på listan över nya dahlior som ska införskaffas i år!
    Kram
    Elin

    SvaraRadera
  12. Persika blommor är ju så fina. Sedan älskar jag också pioner och daggkåpor.
    Ha en skön söndagskväll.
    Annika

    SvaraRadera
  13. Så mange nydelige myke og delikate rosa du byr på. Peoner stiller i en klasse for seg:) Sukk...vår, kom vår. Ha en god uke.

    SvaraRadera
  14. Vackert, vilka pioner!
    Ha det gott!

    Trevlig vecka, kram Ewa :)

    SvaraRadera
  15. Underbart, skärt och ljuvligt!
    Jag fick en Vårärt förra våren av Helena med Helenas Hem & trädgård, men har aldrig sett den blomma så jag ser galet fram emot det. Kul med färgtema :D

    Kram

    SvaraRadera
  16. Körsbärsblomma på kvist måste vara bland det mest hjärt"skärande". Så himla tjusigt.
    /Anja

    SvaraRadera
  17. Rosa pioner och daggkåpa är helt oslagbart, sååå fint! Såna buketter blir det här oxå framåt maj/juni :-)
    Så söt den lilla vårärten är.
    Ha det gott. /Ingela

    SvaraRadera
  18. Ljuvligt! Rosa pioner och daggkåpa var en annorlunda, men ack så ljuvlig kombo. Den kan jag nog få till i bukettform. Har båda sorter fast på olika ställen ;) /Anette

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...