torsdag 8 januari 2015

Livstecken...


Jodå, jag lever fortfarande. En hel månad har gått utan ett enda inlägg. Måste erkänna att vinter inte riktigt är min grej, jag går omkring som en trött Zombie hela tiden och orkar just ingenting. Men nu känns det som om allt går åt rätt håll igen...mot våren. De första fröerna damp ner i brevlådan för någon vecka sedan och det börjar pirra lite av förväntan. Jag längtar efter att sätta igång med sådderna. Visst är det härligt att ljuset återvänder, och med ljuset kommer orken och lusten att börja pyssla igen. 









Vårkänslorna börjar spira inombords när solljuset letar sig in genom gardinerna.
Jag är så glad att Kornettblommorna blommar fortfarande. De påminner mig lite om Blåsippor om våren. Det är härligt att tänka på att det bara är några månader kvar så är vi där igen.
Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge!

Kram
Titti


12 kommentarer:

  1. Härligt att höra från dig igen!
    Här vare hostigt värre så jag väntar med att spira ;)
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  2. Ditt fönster ser så vackert ut med blommorna och den fina bysten.Ett vårligt fönster.
    Ha det fint.

    SvaraRadera
  3. Visst är det härligt att det går åt rätt håll, även om det går långsamt? Jag hoppas på en liknande vår som förra året, då började jag rensa ogräs i mitten av februari:-)
    Lycka till med sådderna!
    Kram Nora

    SvaraRadera
  4. Jag håller med helst skulle man vilja gå i ide tills vår solen börjar värma!! Jag tröstar mig med att titta på sommar bilderna från trädgården.

    SvaraRadera
  5. Ja, nu längtar man. Jag fick mina beställda frön igår och började genast sortera. Jag tycker att en del krukväxter ser litet piggare ut. Säkert märker de att det blivit litet ljusare. / Britt

    SvaraRadera
  6. Kul att du är tillbaka tänkte just på dig häromdagen. Snön kom igår för att försvinna inatt. Undrar om det blir vinter iår med snö.Det börjar spricka ut skott lite här och var bland klätterväxterna så man kan ju undra hur det går till våren. Det är mycket som skall hända innan det blir vår, bra, för då går tiden fort
    Ha ett riktigt härligt nytt år
    Kram Meta

    SvaraRadera
  7. Hyggelig å høre fra deg! Vinteren er ikke min greie heller, men nå går det heldigvis den rette veien.
    Klem, Marit

    SvaraRadera
  8. Våren har hittat till dig! Kornettblomman är en favorit inne hos mig. Lyckades dock ta död på dom jag hade i fjol. Nya blir det efter fönsterputsningen till köksfönstret.
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  9. Ja nu har det vänt! Skönt att du mår bättre, själv har jag legat däckad i influensa sedan nyårsafton och är fortfarande svag. Men nu går vi mot bättre tider, tjoho!
    Kram

    SvaraRadera
  10. God fortsättning på dig!
    Ja det har blivit ljusare och det är ju skönt.
    Vår sjukdom gör ju sitt till och jag är alltid dålig till och från under vintern.
    Kul att du är tillbaka jag har saknat dig.
    Annika

    SvaraRadera
  11. Ja, dette minner virkelig om at våren ikke er så langt unna. Nydelige bilder fra vinduskarmer. Så inspirerende!

    SvaraRadera
  12. Välkommen tillbax :)
    Och visst är det galet trist under de mörka vintermånaderna!? Men emellan visar sig ju solen och då finns det hopp. Och den är på väg.. den ljuvliga våren och definitivt ljuset men innan dess har de ju lovat snöstorm x 2 :(

    Jag har precis sått mina första frön. Både inne och ute!

    Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...