fredag 6 februari 2015

Vårlängtan...


Galen av längtan är jag....

Nu gläntar vi snart på dörren mot våren.

De första fröerna är i jorden...


Min längtan är väckt...


Jag fyller huset med vårblomning...














Ett desperat försök att uthärda min längtan,
bara ett par månader kvar nu...



Jag vet att jag inte är ensam om denna svåra längtan...
runt om i hela landet sitter det svårt sargade själar...
och de längtar...
precis som jag längtar...

Längtar så jag dööööör!











Så snälla, snälla fröken vår...
kom gärna så fort du kan!
För vi längtar efter dig!


Kram
Titti


31 kommentarer:

  1. Jadå kan bara instämma i allt du skriver:) Härliga bilder du visar.
    Kram Sofie

    SvaraRadera
  2. ...och det hjälper ju inte mot vårlängtan att titta på alla fina vårbilder hos dig och alla andra! Jag dööööör också!
    Kram
    Elin

    SvaraRadera
  3. När jag senare idag har sått de första fröna och fått årets första tulpaner på bordet, då är det nästan vår.
    Läckra vårbilder som jag njöt ordentligt av att se, tack.
    /Anette

    SvaraRadera
  4. Vilken otrolig vårlängtan du förmedlar i dina bilder.
    Jag längtar också så himla mycket.

    Trevlig Helg

    SvaraRadera
  5. Många fina bilder med härlig vårlängtan och jag inser att jag har alldeles för lite vår inomhus måste ändras på genast.
    Kram Madde

    SvaraRadera
  6. Ja oj vad vi trädgårdsnördar drabbas hårt av vårlängtan.Får titta på dina bilder så länge.
    Ha en skön helg.

    SvaraRadera
  7. Men det är ju redan vår hos dig, i alla fall inomhus, så fint!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Men så mycket fint du visar, underbara blommor och en hem som ser ut att ha kommit direkt från en inredningstidning. Jättemysigt! Ha en fin helg. /Anette

    SvaraRadera
  9. Vakre bilder fulle av vår og vårlengsel!

    SvaraRadera
  10. Helt underbara fräscha vårbilder. Visst längtar man, men nu med snö på marken och alldeles vitt, har min längtan kommit av sig. / Britt

    SvaraRadera
  11. Instämmer , det går snart inte att bärga sig. Ha en fin helg. Carita

    SvaraRadera
  12. Instämmer helt, kom fort, underbara bilder. Ha det gott! Marika

    SvaraRadera
  13. Så mysiga bilder Titti! Och vilken vårkänsla! Nu vill vi verkligen ha vår!!!
    Kram och ha en go helg!
    Milla

    SvaraRadera
  14. Den dörren får gärna öppnas och vi stiga in... Underbara vårblommare du bjuder på, tack, tack!
    Allt gott!
    /Katarina

    SvaraRadera
  15. Jamenja! Precis så är det. Jag längtar så jag döööör! Man vet ju att den kommer men nu känns det hög tid att snön försvinner och temperaturen håller sig på plus!

    Kram

    SvaraRadera
  16. PS... Jag har skickat ett mejl till dig! DS

    SvaraRadera
  17. Underbara bilder, där späddes min längtan på ordentligt ;-)
    Ha de gott. Catarina

    SvaraRadera
  18. Gillar din första bild med dörren på glänt! Att få kika in lite men vänta ett tag till att öppna den. Vackra bilder för övrigt också!
    Må så gott!

    SvaraRadera
  19. Wonderful spring flowers ! I love all your spring beauty !
    Thanks for sharing these lovely photos !

    SvaraRadera
  20. Wonderful spring flowers ! I love all your spring beauty !
    Thanks for sharing these lovely photos !

    SvaraRadera
  21. Åh så mycket fint du visar! Dubbeldörrarna mot rummet, så skulle man ha det. Pärlhyacinter har jag inga än, men det är lätt ordnat nästa gång jag ska handla;)
    Tack för inspirationen!

    SvaraRadera
  22. Hei! Nå er det ikke alt for lenge til at vi kan åpne døra for våren. Vakre vårstemninger du har tatt bilder av. Ha det så godt! Anne

    SvaraRadera
  23. Underbara bilder som fångar längtan efter vår på ett härligt sätt....=)

    Trevlig helg!!!

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  24. Nydelige bilder du viser! Her var det mye inspirasjon og vårglede:)

    SvaraRadera
  25. Ja nog längtar man alltid...makalöst mycket! Vet inte varför denna vinter har känts så lång? Mörker och kyla gör ju inte mycket gott för humöret!
    Härliga bilder du visar...snart är vi där!
    Varm kram,
    Titti

    SvaraRadera
  26. Bläddrar snabbt igenom, vackra vårbilder, men här uppe blir det inte vår än, måste härda ut. Ja nu är vi där igen den orättvisa tiden är här. Tänk vilken lycka att ni väldigt snart kan släppa ut era vårkänslor.
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  27. Men du var mycket blommor du har. Förstår att du inte behöver längta våren är ju hos dig. Fräckt med bokstäverna.
    Allt gott
    Annika

    SvaraRadera
  28. Åh så mycket fint du har på bilderna, vilken längatn det ger. Det ser helt underbart ut!
    Ha det så gott, trevlig vecka kram Ewa :)

    SvaraRadera
  29. Så mange flotte vårbilder, jeg blir også helt fra meg av vårlengsel, bildene smitter. Og så flott skilt, sånn har jeg også, og jeg er så enig så enig! Ha en fin helg :-)

    SvaraRadera
  30. Många vackra blommor. Jag tillhör de som tycker det är helt ok med vinter men visst är våren vacker när den kommer. Kram Suss

    SvaraRadera
  31. Så många härliga vårbilder! Det känns verkligen att du längtar.
    Ha det så gott
    Anette

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...