måndag 9 februari 2015

Veckans trädgårdsfärg:Betong-grå


Ett betong-grått tråg gjort av hypertufa från Lindbro trädgård.

Ett betongtråg i vår egen trädgård, fast modell mindre.

En betonggrå groda.

Skalman är nog betonggrå.


Lampan i blomsterrummet är också grå.





Några av växterna är väl lite gråa. Jack Frost och några frökapslar tex.

Hostan Krossa Regal

En hel rabatt i grått.

Lammöron med gråludna blad.

Jag tror att detta är en Regnbågsbräken som jag fotade på en plantskola.

Sedan hade jag ju kunnat lägga in bilder på mitt hår som också har fått en betonggrå patina med åren, men jag ska bespara er det eländet:-)

Här kan du se mer i betonggrått.


Kram
Titti

13 kommentarer:

  1. Haha, du får säga att håret har silverstrimmor istället, åter lite mer sagolikt... Fin, fin strutbräken tycker jag!

    SvaraRadera
  2. Det blev en hel del gråa blommor hos dig också, jag stannade vid pyntet denna gången,
    Skalman gillade jag starkt.
    Ha en fin vecka
    Kram Meta

    SvaraRadera
  3. Fina gråa bilder, ditt blomsterrum ser trivsamt ut, och skalman har det skönt i rabatten.
    Ha det gott! Marika

    SvaraRadera
  4. Underbara bilder och massor med inspiration....=)

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  5. Grått är onekligen en färg man inte genast tänker på i trädgårdssammanhang men det är verkligen vackert och bildar en diskret bakgrund till allt grönt och grant i trädgården.

    Hälsningar

    /Gunilla

    SvaraRadera
  6. Tycker du hittat många fina grå exempel. Kaukasisk förgätmigej gillas av mig.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  7. Så mycket fina växter du hade i grått :) Kaukasisk förgätmigej är ju superfin likaså regnbågsbräken!
    Kram Sofie

    SvaraRadera
  8. Jättefina bilder och det är regnbågsbräken en av mina favoriter bland ormbunkar, skitsnygg!
    Kram Madde

    SvaraRadera
  9. Se där så många grå blommor du hittade! Jag har flera av dom, men dom hade jag inte en tanke på. Bra där.)
    Tack för visningen av alla fina bilder! Ha det gott!

    SvaraRadera
  10. Grått är flott, eller hur var det nu. Men mina gråa hår färgas bort.
    Kram

    SvaraRadera
  11. Vad vore en trädgård utan den färgen?
    Allt gott
    Annika

    SvaraRadera
  12. Så mange flotte planter som har grått i seg! Krossa Regal er en nydelig hosta. Så fine de minihagene er! Det er utrolig hvor mye fint en kan lage i enhage :)

    Ha det godt!

    SvaraRadera
  13. Tack för fina och inspirerande bilder, både trädgårdskonst och växter. Härligt!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...