tisdag 17 februari 2015

Veckans trädgårdsfärg-Ultramarin


Veckans trädgårdsfärg hos Charlotta är Ultramarin. Här kommer mitt bidrag, även om det är lite i sista minuten. Jag kan inte påstå att jag har så värst många blommor i den färgen. Några Iris och några vårblommor är allt jag kan hitta. Och mina Kornettblommor förstås.
En knallblå vinterhimmel kan nog kvala in som Ultramarin, och några fiskeflöten på bryggan och några vackra glasburkar som jag såg på Ulriksdal. Det är allt! 



Jo, jag hittade en bild till som kan platsa mitt i allt det Ultramarina.
Den blå hästen i Presidentens Palatsträdgård i Funchal. 
Det är en väldigt vacker trädgård, väl värd ett besök när man är på Madeira.
Och som sagt...hästen är väldigt blå.

Mer Ultramarint finner du här.

Idag har jag varit på inspirationskurs på jobbet.
Jag borde studsa omkring, full av energi och inspiration,
men jag känner mig bara Ultratrött, och allt går i Ultrarapid.
Vad jag behöver nu är lite vår och en heldag i trädgården
då blev det nog sprätt på tanten:-)

Ha det så gott i stugorna!

Kram
Titti

11 kommentarer:

  1. Den blåfargen er veldig fin, men det er som du sier ikke så mye som har den fargen.
    Hesten var veldig fin!

    Ha det godt!

    SvaraRadera
  2. Fint kollage. Du har ju hittat en hel del. Hästen riktigt läcker.
    gråaste dagen på länge idag. Några solstrålar tror jag skulle pigga upp.
    Ha det så gott
    Anette

    SvaraRadera
  3. Ett fint collage du gjort, gillar fiskeflötena och det blåvita porslinet. Himlen är otroligt blå. Hästen är fin, som en upphottad dalahäst. Ha det gott! Marika

    SvaraRadera
  4. Hei! Ultramarin synes jeg er en veldig vakker farge. Vakker collage. Den pigger opp. Kan anbefale båsalvie. Den har denne fargen. Håper du snart får en etterlengta hagedag.
    Ha det godt! Anne

    SvaraRadera
  5. Jag har nog inte heller så många fler sorter av den färgen än du! Ingen kornettblomma men ett gäng aklejor istället.
    Men den där hästen skulle jag gärna åka till just NU!
    Vi har funderat på att åka till Madeira framåt.... Verkar vara härligt!

    Kram

    SvaraRadera
  6. Du hittade ju massor av blått. Jag har varit på Madeira en gång, men så blåa hästar såg jag inte. Hoppas du känner dig ultrapigg imorgon. / britt

    SvaraRadera
  7. Verdens beste energipåfyll er en virkelig vårdag i hagen! Vi hadde et par slike i helgen. Da sprang de første krokusene ut! Ha en fin dag, og takk for nydelige ultramarin-bilder! Hilsen Anne-Kristin Lykkeligihagen

    SvaraRadera
  8. Blåare än så kan det inte bli. Fin fint.
    Allt gott
    Annika

    SvaraRadera
  9. Ultramarin er en fantastisk farge, og du har virkelig funnet mye flott i blått !!
    Her har det vært sludd, vind og kaldt idag.
    Håper du får en varm vårdag snart.:-))

    SvaraRadera
  10. Härliga ultramarina blommare men det blåa och blommiga porslinet tyckte jag var riktigt fint.

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera
  11. Verkligen blått!
    Nu kanske vi får en föraning om våren enligt väderleksrapporten.
    Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...