torsdag 26 mars 2015

I väntan på mässan.


Snön försvann i ett nafs och idag regnar det...toppen för de gödslade rabatterna. Lite vårpyssel har det blivit i veckan även om vindarna fortfarande känns vinterkyliga. Penséerna är tåliga små rackare och det är nästan det enda våraktiga jag kan bjuda på just nu. 



Några hyacinter hittade jag som stod och skräpade i ett hörn.
De fick pryda det lilla våningsfatet i zink.


För att blommorna inte ska bli rådjursmums hyvlar jag starkt doftande tvål i krukorna.
Rålle Rådjur gillar nämligen inte att få tvål i munnen.
Ja, vem gör det egentligen?






Jag tycker det är så härligt när några krukor med vårblommor är på plats, Då känns det som våren är på gång i alla fall. Och i morgon blir det trädgårdsmässa, oj vad härligt det ska bli med en rejäl vårinjektion. Det behöver jag sannerligen!

Ha det så gott!

Kram
Titti

9 kommentarer:

  1. Det är best att intala sig i alla fall. förr eller senare kommer den hit.
    Ha en fin dag
    Kram Meta

    SvaraRadera
  2. Hei! Det gjør veldig godt å se at våren finnes der ute. Vakre vårbilder med deilig vårlys. Her er det kommet mer enn 30 cm med snø. Prøver å protester, men det hjelper fint lite.
    God kveld! Anne

    SvaraRadera
  3. Fine opstillinger med forårsblomster :) Der ser dejligt ud hos dig.

    SvaraRadera
  4. Härliga vårbilder!
    Hoppas du får en fin dag på mässan!
    Kram Nora

    SvaraRadera
  5. Vakre vårbilder! Heldig at snøen forsvant hos deg, her kom den på nytt i går :(

    Ha det godt!

    SvaraRadera
  6. Urfint. Bra tips med tvålen. / Britt

    SvaraRadera
  7. Jag tycker dina bilder är en glad vårinjektion!

    Ha det så gott
    Anette

    SvaraRadera
  8. Underbara bilder av en härlig vår!
    Kram till dig,
    Titti

    SvaraRadera
  9. Jo våren är på gång, även om det både är kallt och snö hos oss. Vackra krukor du gjort.
    Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...