fredag 6 mars 2015

Rosa fluff


Så här års när vintern håller på att dra sig tillbaka, men fröken vår inte riktigt har piggnat till ännu, så känns allt lite grått och trist. När snön smälter och fryser om vartannat ser växtligheten lite extra tilltygad ut. Allt ser dött och visset ut, sånär som på en tapper julros och 3 små ynka snödroppar som står och huttrar i ett hörn. Inte mycket blomning att skryta med inte. Inte just nu. Men inom några veckor så börjar trädgården att fyllas med liv och färg. Vårblommorna livar upp lite, men det jag verkligen längtar efter, det kommer lite senare. Jag längtar efter det rosa fluffet, det romantiska rosa fluffet. Jag får vänta ända fram till mitten på juni innan jag får njuta av det ännu en gång.
















När paradisbusken blommar då är det gött å leva!

Kram
Titti




29 kommentarer:

  1. Håller med när paradisbusken blommar är det ljuvligt. Glömde ta med foto på min, eller ja, den ingick i en midsommarkrans. Smart av dig att bara visa en rosa.
    Trevlig helg
    Luna

    SvaraRadera
  2. Oj den var vacker.Underbar buske som måste vara ett skådespel när den blommar
    Trevlig helg

    SvaraRadera
  3. Det rosa fluffet - så bra! Jag trodde du skulle visa pioner, men paradisbusken är ju rätt fluffig också. Jag har också en, men den är inte lika fin (= fluffig) som din :-)
    Kram
    Elin

    SvaraRadera
  4. Paradisbuskar är ju helt underbara! Min mamma hade en gigantisk paradisbuske vid huset som såldes för ett år sedan. Den stod precis vid ingången till trädgården och var den finaste paradisbuske jag någonsin sett. Gissa vad de nya ägarna gjorde? De tog bort den!! Det borde vara straffbart att göra något sådant! Som tur är så har jag tagit sticklingar av mammas gamla buske och förhoppningsvis kommer de bli lika fina och stora så småningom:-)
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  5. Så fina bilder du har att visa oss. Kul med helhetsbilder. Buskar som blommar är så vackert det behövs för att få lite volym och höjd på våra trädgårdar. Önskade att kolonin var större.
    Ha en fin och skön fredag
    Kram Meta

    SvaraRadera
  6. Helt fantastisk, förstår att du längtar efter den. Din trädgård är så vacker.
    Söt fågelholk.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  7. Att det bara kan bli så många blommor på en buske. Mycket vacket och snart är vi daär.
    Ha det så gott i helgen
    Anette

    SvaraRadera
  8. Vilket härligt rosa fluff . Jag gillar dina rosa blommande buskar, Den blomningen förstår jag att du längtar efter.Ha en solig helg. Carita

    SvaraRadera
  9. For et deilig rosa fluff! Rart hvor fint rosa kan være ute, blant alt det grønne :)

    SvaraRadera
  10. Men ååh, vilken ljuvlig trädgård du har, den är ju som en dröm!! En paradisbuske har jag funderat på men det har visst aldrig blivit av. Men ljuvlig är ordet när den blommar!

    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  11. WOW så vackert!

    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera
  12. Även om jag inte tillhör de rosa fanatikerna, måste jag medge att det är fint.
    Ha de gott. Catarina

    SvaraRadera
  13. Den paradisbusken var magnifik! Vi har fått skära ner vår buske för det mesta var bara risigt. Hoppas att vår buske kommer i närheten av denna skönhet!
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  14. Nydelig rosa paradisbusk! Den ser så florlett ut der den står, og minner mest om en rosa sky :)

    Ha det godt!

    SvaraRadera
  15. Det kan man kalla rosa fluff... du ska se, snart är vi där.
    Kram

    SvaraRadera
  16. Härligt rosa fluff värt att vänta på!
    Må så gott!

    SvaraRadera
  17. Det där rosa fluffet gillar jag! Sååå vackert...ja den tiden kommer snart, som man längtat!
    Underbara bilder från dig...
    Ha en skön helg!
    Kram Titti

    SvaraRadera
  18. Fantastiskt vilken blomsterprakt helt ljuvlig.

    Trevlig Helg

    SvaraRadera
  19. Men åhhh så underbart vackert! Fantastiskt njutbart! Åhhhhh ...
    Trevlig vecka, kram :)

    SvaraRadera
  20. Paradisbusken är underbar... Så vacker! Jag längtar oxå efter det rosa fluffet men nu, alldeles straxt så kommer det och på söndag ska vi ju få en försmak av det. Vi får sitta i solen, i söderläge, sluta ögonen och drömma !

    Kram och trevlig helg!

    SvaraRadera
  21. Det rosa fluffet är härligt precis som hela din trädgård ser härlig ut. Att ligga i den fina hängmattan och njuta av paradisbusen i blom måste vara underbart.
    Ha en fin helg Anna-Karin

    SvaraRadera
  22. Kan bara instämma. Så ljuvligt rosa blommor får man leta efter. Härliga bilder!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  23. Vilken otroligt blomrik buske! Massor av fina vyer med den. Så fint du har stammat upp den, det gör verkligen att den syns.

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  24. Åååå så vacker....förstår din längtan....=)

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  25. For en herlig blomsterprakt. Nydelige rosa trær og busker i mengder. Så bra. Ha ei riktig fin helg.

    SvaraRadera
  26. what a beautiful garden you have created!

    SvaraRadera
  27. Det håller jag med dig om Titti! Rena paradiset att sita under det rosa fluffet☺
    Allt gott
    Milla

    SvaraRadera
  28. Sååå underbart vackert när paradisbusken blommar!!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...