lördag 28 mars 2015

Trädgårdsårets högtidliga öppnande


Så där ja! Nu är trädgårdssäsongen igång igen. Trädgårdsmässan i Älvsjö är för mig själva startskottet för årets trädgårdsfröjder. Inte för att mässan är så speciell i sig, men det känns så hoppfullt och uppmuntrande att se alla dessa trädgårdsälskare trängas under några dagar. Man stannar och pratar med någon man aldrig mött tidigare och efter en minut står man och diskuterar lövkompostens betydelse eller hur fint det är med grusgångar eller kanske får ett råd eller två om olika redskap.
Jag slås alltid av insikten att trädgårdsmänniskor är väldigt trevliga människor. 










Därför var det extra roligt att träffa alla trevliga trädgårdsbloggare på bloggträffen.
Att få se ansiktet bakom bloggen. Ja, en del känner vi ju sedan tidigare. Men nu fick vi möjlighet att träffa ytterligare några till. Jättetrevligt. Flera av våra trädgårdsintresserade vänner stötte vi på i folkvimlet, och det blev ett kramande utan like. Sedan gjorde vi några fynd som ni får se längre fram.
Så nu känner vi oss redo för ett nytt trädgårdsår med nya drömmar och nya projekt.

Ha en skön helg!

Kram
Titti


13 kommentarer:

  1. Vilka fina fotoobjekt du hittade. Visst är mässan ett bevis på att trädgårdsåret har börjat, det känns härligt trots den bitande vinden Ha en fin helg. Carita

    SvaraRadera
  2. Superfina bilder du tagit:) Montern där pallen stod var jättefin tycker jag. Ha det bra!
    Varma hälsningar,
    Sofie

    SvaraRadera
  3. Roligt att se litet från mässan, eftersom jag i år stannade hemma. / Britt

    SvaraRadera
  4. Montern med stolen var helt klart min favorit. Roligt att se andras bilder från mässan! Ha en fin kväll!!/Gela

    SvaraRadera
  5. En fin start på trädgårdsåret! Själv har jag klippt rosor idag, härligt.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Hei! Det er så deilig at hageåret har startet. Inspirerende å lese og se din start. Deilig. Ha det godt! Anne

    SvaraRadera
  7. Förstår att det var trevligt att träffa bloggare. Önskar jag kunde varit med. Ska bli kul att se fler bilder.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  8. Så vakre bilder! Den stolen med blomstene var nydelig :)
    Godt at du har kommet i gang med våren!

    Klem, Marit

    SvaraRadera
  9. Kul att få se bilderna från mässan och så härligt att ni har kommit igång med trädgårdsåret. Här försöker jag komma på något att göra men det roliga får nog vänta ett tag till. Snö ligger kvar och tjälen är 40 cm djup.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  10. Så roligt med trädgårdsmässa! Avundsjuk? JAAAAA!
    Nåväl, jag får njuta dina och andras bilder, så det tackar jag för.
    Allt gott!
    /Katarina

    SvaraRadera
  11. Vackra foton från mässan. Känner igen en del :) Var på mässan för första gången i år. Jätte trevligt . Kram

    SvaraRadera
  12. Det är verkligen bara det en inspiration att få träffa nya människor. Mässan var fin och det är kul att se andras bilder och vad de uppfattade av mässan. Vi kanske möts nästa gång då,
    Ha en fin och skön söndagskväll
    Kram Meta

    SvaraRadera
  13. Vilka riktigt maffiga blomstersitsar, helt underbara! Och jag ångrar redan att jag inte höll mig kvar i Stockholm förra veckan och gick på mässan på fredagen som jag kort funderade på. I nästa liv när man har mindre att göra... Tack för bilduppdatering i alla fall!
    Kram
    Elin

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...