onsdag 8 april 2015

Det går långsamt framåt...


Det är lite glest mellan inläggen just nu. Kanske mest för att det inte händer så mycket.
Vi har haft väldigt kalla nätter, men natten som gick låg det äntligen på plus så nu hoppas jag att det går åt rätt håll. Trädgården är i alla fall färdigrensad, bara en del gödsling kvar. Men usch så det blåste idag. Man fick verkligen hålla i hatten när man rensade. De fina dagarna under påsken missade jag på grund av nattarbete, så det vore härligt med några varma sköna dagar nu. I växthuset står massor av vårblommor och väntar på att bli planterade. Kanske imorgon om vädret blir rart.

Några penséer har redan stått ute någon vecka. Tänk att de är så tåliga.
Någon natt hade vi -5 grader, men de står fortfarande lika fina.
De söta ugglorna köpte vi på Rusta för en billig peng.

Scillan har börjat blomma.

I det lilla miniväxthuset har vi sallad. Lätt att bära in i värmen om det skulle bli frost.

Idag slog några våriris ut under eftermiddagen. Jag var tvungen att krypa ner på knä för att se dem på nära håll. Så fina de är! Små mästerverk. Man blir glad ända in i hjärteroten för varenda litet vårtecken som dyker upp. Jag vet inte vad det är med den här våren, den känns ovanligt seg. Men den går långsamt framåt ändå, precis som den ska.


Kram
Titti

10 kommentarer:

  1. Jag tror att det är så segt för att vi hade det så varmt några dagar före snövädren(bakslagen) Men det är så varmt just nu så jag kan gå i bara tröjan och fixa på kolonin. Vilken söt uggla den som håller händerna för ögonen.
    Ha det fint och skönt resten av veckan
    Kram Meta

    SvaraRadera
  2. Jag håller med om att det känns lite segt men det kanske bara är en känsla för att man längtar så mycket. Lite torrt känns det också, inte för att jag längtar efter regn men.... Fint och smart miniväxthus som är lätt att flytta och väldigt söta ugglor.
    Kram Anna-Karin

    SvaraRadera
  3. Javisst har det känts segt den senaste månaden, våren är senare än i fjol men då var den också ovanligt tidig. Kallt, blåsigt och framförallt solfattigt tycker jag att det varit.

    Men de första vårblommorna blommar verkligen ovanligt länge pga det kalla vädret. Alltid något...och irisarna är sååå vackra!

    /Gunilla

    SvaraRadera
  4. Det har tatt sin tid i år ja, for jeg syntes det gikk fryktelig sakte før det endelig skjedde noe i hagen. Men det er jo nydelig Scilla og Iris du viser! Stemor tåler mye ja, og -5 er jo veldig kaldt for små blomster :)
    Så fine ugler!

    Klem

    SvaraRadera
  5. Vilket fantastiskt vackert miniväxthus du har och så praktiskt att bära in vid kyla.
    Och ugglorna var bara för söta !
    Så vackert med scilla - längtar till jag får ett hav - någon gång !
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  6. Ja, nu har det stått mer eller mindre still ett tag i trädgården, men det är skönt också på något vis. Jag vill ju att våren ska vara låååång så man riktigt får njuta av vårblommorna. Så lång krokusblomning som det har varit i år tror jag aldrig vi har haft någon gång tidigare:-)
    Kram Nora

    SvaraRadera
  7. Trevligt miniväxthus. Blåsten gillar jag inte men en lång vår gillas.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  8. Det har varit kyligt länge. Fast idag kändes det som om det vände. I alla fall här omkring. Sol och värme!
    Må så gott

    SvaraRadera
  9. Senaste dagarna har värmen kommit till oss och då händer det ju så mycket i rabatterna. De små irisarna är verkligen vackra, ja alla irisar är fina.
    Kram

    SvaraRadera
  10. Härliga bilder....visst vill man skynda på men men.....bara att ge sig till tåls. Därför uppskattar jag här i norr era fina inlägg med blomning då jag fortfarande har snö liggande över mina bänkar.....=)

    Kram Ninni

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...