fredag 24 april 2015

Plötsligt händer det...


Nu börjar det plötsligt hända saker. På ett enda dygn har flera små vivor slagit ut. Jag var lite trött efter att ha arbetat i natt, men var ändå tvungen att ta med kameran ut en sväng i eftermiddags. Mitt hjärta slog små volter av glädje när jag såg alla små sötnosar som börjat blomma. Alla sorgsna tankar försvann i ett enda nafs. 











Narcissen "tete à tete" och Scilla klär varandra så fint.

Jag sådde en hel del vivor förra året, och det är så väldigt roligt att se att de klarat sig och börjat blomma. Jag känner mig nästan lite stolt, för när jag köpte fröerna trodde jag inte att jag skulle lyckas med dem. Men det gick ju över förväntan! Jag såg också den första tulpanknoppen för i år. Men än dröjer det nog ett tag innan den slår ut. Men den som väntar på något gott....

En vårkram till er alla!

Kram
Titti

15 kommentarer:

  1. "Sent ska syndaren vakna" heter det ju och först nu har jag fått upp ögonen för alla fina vivor. Tänk att jag nästan helt saknar dessa i min trädgård. Jättefina bilder du visar idag!
    Ha en fin fredag! Kram Nora

    SvaraRadera
  2. Å så vackert. Vivor är verkligen vackra men själv har jag aldrig riktigt vågat mig på dem för de känns lite svåra, men ack så sugen jag blir när jag ser dina bilder.
    Önskar dig en fin helg! Anna-Karin

    SvaraRadera
  3. Hoppas du kunde somna efter att ha blivit så uppiggad i trädgården. Kul när man lyckas med frösådd som just perenner som tar god tid på sig. / Britt

    SvaraRadera
  4. Så vackert Titti! Den första fägringen i trädgården är alltid speciell och har man som du varit med enda från det lilla fröet så uppskattas det verkligen när belöningen kommer.

    En skön helg i trädgården önskar jag dig!

    SvaraRadera
  5. Till slut kommer dom, alla på en gång, verkligen jättefint. Ha en fin helg. Carita

    SvaraRadera
  6. Flotte bilder av dine vivor, skjønner godt at du ble glad ! De kommer til å blomstre en stund, for nå blir det kjøligere...
    Ha en fin helg :-))

    SvaraRadera
  7. Tjoho vad det växer nu! Härligt! Underbara bilder från dig och visst är vivor vackra!
    Vårkram,
    Titti

    SvaraRadera
  8. Underbara bilder! Får mig att vilja ha fler vivor... och att springa ut och kolla dem jag har. Gulla med gullvivan, liksom. =oP
    Allt gott!
    /Katarina

    SvaraRadera
  9. Så vackert! Här har vi kyligt igen och trädgårdslusten har som kommit av sig. Ska tvinga igång den idag bara vädret är med mig.
    Tack för fina uppmuntrande bilder!

    SvaraRadera
  10. De är söta de där vivorna, kul när du har sått dem själv också!

    Tack för go kommentar inne hos mig, om hunden! Ja, det är så tomt, idag gick jag min första promenad utan hund... det kändes inte roligt alls, och jag vet med mig att jag inte kommer att gå ut riktigt lika ofta, när inget drar...

    Hoppas ni nu håller er friska framöver, jobbigt med sjukdomar och oro!

    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  11. Blir så sugen på fler vivor när jag ser dina fina.
    Trevlig helg
    Anette

    SvaraRadera
  12. Jag har verkligen börjat inse att det fattas något i mina rabatter. Det är väldigt, väldigt sött med vivor och en fin liten färgklick i vårträdgårdslanden.
    Ha en härlug söndag!
    Milla

    SvaraRadera
  13. Jag har verkligen börjat inse att det fattas något i mina rabatter. Det är väldigt, väldigt sött med vivor och en fin liten färgklick i vårträdgårdslanden.
    Ha en härlug söndag!
    Milla

    SvaraRadera
  14. Jag har verkligen börjat inse att det fattas något i mina rabatter. Det är väldigt, väldigt sött med vivor och en fin liten färgklick i vårträdgårdslanden.
    Ha en härlug söndag!
    Milla

    SvaraRadera
  15. Ja, självförtroendet är inte så högt här heller. Jag är grymt förvånad över att så mycket kommit upp. Små fina perenner...
    Dock inga vivor! Men jag njuter fullt av de jag köpte på LIdl tidigt i våras. Oj vad de blommor och ger energi och färg till trädgården!

    Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...