onsdag 27 maj 2015

En dag i maj



Det är en härlig tid nu när man kan plocka in buketter och sätta på bordet.
Den fina rostiga vasen köpte jag på Trädgårdsmässan i Älvsjö i våras.
Tycker att den är så söt.



Och utomhus står Penséerna fortfarande så fina.

En liten trött Pärlhyacint lutar sig ömt mot Revsugan "Chocholate chip"



En del ormbunkar har slagit ut, andra håller sakta på att rulla upp sig.

Löjtnantshjärtan på rad...finns det något vackrare?

En Passionsblomma har slagit ut i växthuset.
Fantastisk design på den!



Sakta börjar alla blommor komma på plats runt om i trädgården.
I den här lilla trälådan står lavendel...men det ser lite tomt ut.


Några rosa dubbla Margueriter piffade upp lite!

I det lilla lusthuset är det mysigt att slå sig ner med en kopp kaffe.

Det är verkligen en härlig tid nu. Syrenerna blommar och snart kommer gullregnet också.
Men om jag finge önska något, så skulle det vara trevligt med lite mer värme och lite mindre blåst. Men man kan ju inte få allt man vill i den här världen. Det är bara att gilla läget:-)
Idag har jag i alla fall fått hjälp för min onda fot, så snart springer jag runt som en gasell i rabatterna. Förresten tror jag att det är dags att plocka fram hängmattan från förrådet.

Kram
Titti

10 kommentarer:

  1. Så mye fint du kjøper, og den vasen var lekker! Løyntnantshjerter er så vakre, og de blomstrer også her nå. Den rosa pasjonsblomsten var helt utrolig flott. Den har jeg aldri sett før.

    Klem, Marit

    SvaraRadera
  2. Här varnas för frost i natt så det mesta fick åka inigen i växthuset och annat fick täcket på sig Nu orkar jag inte bära ur och in fler gånger.
    Härligt att det blommar så fint hos dig
    Ha en fin torsdag
    kram Meta

    SvaraRadera
  3. Du kan verkligen dekorera och få det till små konstverk med färger och former, hela din trädgård är så genomtänkt in i minsta detalj. Själv saknar jag fullständigt den förmågan, några sommarblommor traditionellt planterade i krukor är allt jag kan åstadkomma.

    ...och visst måste värmen komma snart men jag är nog glad över regnet vi fått även om jag inte gillar det eviga blåsandet.

    Allt gott!

    SvaraRadera
  4. Vilken underbar vas med vårblommor. Vad kul det är när man hittar saker man verkligen gillar på mässor, auktioner och annat. Ibland finns det så mycket så det är svårt att hitta guldkornen. Många guldkorn i din trädgård också. Penseerna var för härliga i sin teckning, som små lejonhuvuden, löjtnantshjärtana magnifika, vilka långa rader med hjärtan och ormbunkar som är så tjusiga.....Det där med hängmatta lät skönt...
    Kram Anna-Karin

    SvaraRadera
  5. Alla verkar sakna värmen. Så även jag. Vasen är gullig och likaså passionsblomman. Sådana vill man ha. / Britt

    SvaraRadera
  6. Åh, vilken söt bukett! (Nu blev jag så sugen på att gå ut och plocka en själv...)
    Vacker blomning i din trädgård.
    Även här är det kallt, jag fryser och hoppas värmen kommer snart...
    Krya på dig! Inte kul med ond fot..
    kram
    Katarina

    SvaraRadera
  7. Ser helt fantastiskt ut hos dig!
    Magiskt vackra bilder!
    Lavendelkorgen skulle kunna få flytta in hos mig omedelbums !
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  8. Jätte fina bilder! Älskar när ormbunkarna börjar rulla ut sina blad:) Gillar dina svarta krukor!!
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  9. Du har alltid så vackra bilder. Inspirerande. Ha en fin helg. Carita

    SvaraRadera
  10. Så mycket härligt! Förstår att du kan njuta i din trädgård!
    /Sheegwa

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...