lördag 16 maj 2015

Kvällspromenad.


Det kändes extra skönt när solen bröt fram genom molnen, när dagen i övrigt varit kall och mulen. Vinden mojnade en smula och jag fick lust att ta en liten runda i trädgården på fredagkvällen. De sista solstrålarna glödde så vackert på de belysta bladen. Men vantarna fick vara på, för kylan och blåstens skull. Min kropp längtar efter värmen så att värken släpper. Mina fingrar känns klumpiga och stela när jag fattar kameran. Några bilder kanske det kan bli ändå.

Efter regnet så blev gräsmattan väldigt grön igen.
Längst bort i hörnan glöder Forsythian i kvällsljuset.
Några tulpaner har slagit ut. För andra året i rad har de undsluppit bambis glupska aptit.
Det är tack vare tipset jag fick förra året om att hyvla/riva tvål och lägga ut i rabatterna.
Det verkar som det fungerar, för där jag inte hällt ut tvålen har rådjuren glufsat.
Hade jag orken skulle jag lagt ut tvål över hela trädgården, men det kommer inte att ske.
Jag är glad att vi får ha några tulpaner ifred i alla fall.




Den lilla stolen vi köpte på torget i höstas har fått komma ut i det fria.
En liten korg med vita Penséer får räcka som dekoration.












Det är så mycket som blommar nu. Man kan inte se sig mätt.
Så mycket att upptäcka varje dag.


Och medan de sista solstrålarna glöder i guldhumlens blad så vandrar jag sakta runt i min vårträdgård. Oändligt tacksam för att jag får ha en trädgård sänder jag en tacksamhetens bön till min skapare för att vi får njuta av allt det vackra. Visst är det lite blåsigt och kallt.
Men det är ändå Vår. 

En vårkram till er alla!
Titti

12 kommentarer:

  1. Åh, vilket härligt ljus du fångar där du vandrar runt.. Så mycket att se, känna och dofta. Vackra vårblommor i alla dess variationer. En enkel kvällspromenad kan vara som en upptäcksresa, känner igen mig i känslan av tacksamhet. Visst är vi lyckligt lottade!
    kram
    Katarina

    SvaraRadera
  2. Herlige kveldsbilder! Dine bilder roser av ro og harmoni :) Det er så herlig nå når det er så mye å se på i hagen, ja! Sommeren kunne vart mye lenger enn den gjør her i nord...
    Så det gjelder å nyte hvert minutt ute i det fine været!

    Ha en fin helg!

    Klem, Marit

    SvaraRadera
  3. Så nydelige bilder fra din flotte hage! Du har så mange dekorative elementer som passer inn! Vi hadde en deilig soldag i går, men i dag er det surt og vått igjen! Ha en fin helg! Klem fra Anne-Kristin

    SvaraRadera
  4. Så rart i er trädgård. En gåva att vara tacksam.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Du har det så fint och rent i din trädgård. Jag njuter varje gång av dina fina bilder. Det där med tulpaner det är ett gissel det blir aldrig som man vill. Visst är det trist med all kyla och regn fast det är lite bra också allt finns kvar mycket längre och vi kan njuta de dagar det är fint.
    Ha en fin söndag
    kram Meta

    SvaraRadera
  6. Visst er det kaldt og mye vind, men det gjør at vi får nyte våren litt lenger !
    Men det er ikke fritt for at vi lengter etter varmen.
    Flotte bilder fra hagen din på tross av stive fingre :-))
    Ha en fortsatt fin helg !

    SvaraRadera
  7. Så fint du har det i trädgården. Tipset om tvål skall jag spara till nästa vår.
    Ha en skön söndag! Marika

    SvaraRadera
  8. Jag älskar nog min trädgård allra mest när jag går mina morgon- och kvällsrundor i den - vilken tur vi har som har trädgård eller hur?
    Jättefina bilder du visar!
    Kram Nora

    SvaraRadera
  9. Du har en fantastisk trädgård. Nu har jag visserligen aldrig besökt den, men jag får ändå känslan av att bli omfamnad. Jättefint!
    Men det är väl ovanligt ruggigt ute i år? Jag har helst vantar på, och så ska det väl inte vara i maj?
    Ha det fint

    SvaraRadera
  10. Så vacker vy över trädgården. Ser ju ut som växterna redan fyller ut rabatterna helt. Gott att du lyckats lura Bambi. Nu får man väl hoppas de har annat och käka än trädgårdstulpaner.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  11. Jo, det går ju åt en hel del tvål men det är det värt. Man får sprida inköpen så de i kassan inte undrar :) Tack för att jag fick "följa med" på din kvällsrunda!

    SvaraRadera
  12. Vilken vacker trädgård du har. Så mycket fina växter och dekorationer. Stolen du köpt på torget ser ut att komma från en sagovärld, så fin. Och även om det regnar så är det vackert mellan skurarna. Det blir ett så speciellt ljus när solen tittar fram så det ser nästan ut som om växterna glöder. Vi får njuta trots kylan men visst längtar man efter värme.
    Kram Anna-Karin

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...