lördag 30 maj 2015

Syrendoft och en uppiffad herrcykel


Igår hade vi en härlig eftermiddag och kväll. Solen tittade fram genom molnen och blåsten avtog. Vi tog en tur till Nora trädgård utanför Trosa, och fikade i deras lilla mysiga café. Fåglarna kvittrade och lugn jazzmusik strömmade ut över trädgården. Vi fick riktig semesterstämning och en föraning om sommaren. Vi gick runt och kikade på alla fina växter och köpte några små pyntsaker till trädgården.
Sedan åkte vi hem och njöt en stund av innergården som är ett härligt ställe att vara på just nu. Hela innergården är omsluten av syrener som doftar, man kan inte annat än njuta av härligheten.

De små träden, ett till höger och det andra i en gammal whiskytunna är dvärgsyrener som också doftar fantastiskt när de slår ut om en vecka eller så.

Här på innergården har tulpanerna fått vara ifred än så länge.






Det är synd att det inte går att lägga in doften med bilderna.
Men ni får blunda och tänka er doften.



Makens cykel har fått sig en uppsnoffsning. En skylt med Engelsk anknytning och en låda som det står Provence på...vet inte riktigt hur jag tänkte där. Men det är väl internationellt och bra.
Här är alla lika välkomna:-)



Idag har det regnat hela dagen och eftersom jag tränar på RMI, rätt mental inställning, så gläds jag åt att jag inte behöver vattna idag. Istället busar vi med minsta barnbarnet som vi har passat hela dagen. Så nu hinner jag inte sitta här vid datorn längre för den lilla knatten har precis vaknat ur sin middagslur, och bus och lek står på schemat!

Kram
Titti


16 kommentarer:

  1. Ja, det er synd at vi ikke kan legge inn duft på pc'n ;)) Men det kommer nok en gang...
    Flotte bilder, og så vakre tulipaner du har! Godt at de har fått stå i fred :)

    Ha det godt!

    SvaraRadera
  2. Det låter som en härlig sommarkväll. Hoppas ni får många fler av dem framöver!
    Så vackra tulpaner du har. Eller förresten, så vackra växter du har. De är fantastiska!
    Ha en fin dag med barnbarnet. :-)

    SvaraRadera
  3. Ser veldig vårlig og deilig ut hos deg nå, så får jeg lukte på min egen syrin, så jeg kjenner atmosfæren :)

    SvaraRadera
  4. Wow! Allt är så vackert...en underbar kväll!
    Varm kram,
    Titti

    SvaraRadera
  5. Du har det så himla fint! Så mycket syrener du har. Jag klippte ner mina i våras till botten så det är inte mycket blomning här i år. Gillar verkligen din cykel.
    Du har mycket gilla på din blogg.
    Allt gott
    Annika

    SvaraRadera
  6. Ja synd att doften inte följer bilderna:) Tog ner våran syren häck hårt i fjol så det verkar bli dåligt med blommor, men den ser tät och fin ut mot innan. Hoppas kunna plocka lite vild istället.
    Snygg cykel!
    Trevlig fortsättning på helgen!

    SvaraRadera
  7. Så vackert ni har det, alla syrener vilken doft jag kan bara fantisera om dem!
    Trevlig helg, kram Ewa :)

    SvaraRadera
  8. Ja det hade varit härligt med en dust av god doft just nu Är så trött på allt regnande och kyla flyter snart bort. Ohh jag ser att du har den lilarandiga tulpanen, vet du vad den heter??
    Den vill jag ha till våren
    Ha nu en skön söndag
    kram Meta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Meta, jag minns inte på rak arm vad den heter, men jag tror att jag har namnlappen kvar ute i växthuset. Men just nu öser det ner så det får nog vänta tills i morgon./ Kram Titti

      Radera
    2. Nu har jag hittat namnlappen, den heter "Flaming flag" köpt från Nelson Garden/ Titti

      Radera
  9. Vilka underbara bilder.....dessa behöver jag idag då det återigen regnar....men som du så.....jag behöver inte vattna.....=)

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  10. Vilka bra sysselsättningar och att känna tacksamhet över att slippa vattna. / Britt

    SvaraRadera
  11. Vad fint med alla syrener och det underbara löjtnantshjärtat framför syrenerna, vilken blomsterprakt. Cykeln blev verkligen ett härligt inslag. Du har verkligen känsla för att få till det så där fint som man vill ha det. Härligt med en eftermidag och kväll med sommarkänsla. Många sådana önskar vi oss framöver.
    Kram Anna-Karin

    SvaraRadera
  12. Syréndoft är verkligen underbart! Gillar cykeln. Skulle själv vilja ha en riktigt rostig.
    Må så gott!

    SvaraRadera
  13. Snyggt med löjtnantshjärtanet under syrenen, ja hela din trädgård är så njutbar. Nu när jag ser din bräcka i gruset, får jag en idé om att flytta ett par av mina också. Tack för inspirationen.
    Anette

    SvaraRadera
  14. Så trevligt arrangemang med cykeln, riktigt fint.
    Ha det gott!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...