onsdag 20 maj 2015

Tittis Trädgård revisited



               Hello there, deer garden lovers! I´m back!


En ball selfie, he,he!

Jorå, här e ja igen! Ut på nya läckra äventyr nurå. Måste säga att jag bor på ett rätt så jyst ställe faktiskt. Var precis ute på en liten kvällsrunda och leta efter nåt käk. Kistan kändes alldeles tom så re kurra lite. Tänkte att de e ju mittiveckan å man behöver kanske nåt gott för att klara sig till helgen:-)


Ja kom på ett jyst ställe här i närheten. Så ja lufsa dit va, å vet ni...ja hade sån flax.
Tanten hade glömt lägga ut den där äckliga tvålen, så de va ju bara att ta för sig, he, he!


Den här gröna var helläcker asså, smakade toppen. Den andra var rätt okey den också.
Jag undrar va tanten säger när hon ser det här...hon får säkert spader:-)


Fast det är rätt åt na! Hörde att hon påstår sig vara djurvän o det o sånt. Men vadå djurvän!
Hon fick totalt spel tanten när Turkduvorna landade i blomlådan och kapade nåra penséer eller va rom heter. Men hallå...hon har ju tusentals va, vad gör det om duvorna tar nåra stycken. Nä jag tycker mänskan är trist faktiskt. Giriga e rom...allt ska rom ha för sig själva.


Å vet ni, hon är faktiskt riktigt mordisk av sig den där Titti, ja såg nog vad hon gjorde. Ja stod där i buskarna o mumsade när hon gav sig på en liten oskyldig spanjor vid namn José.
Hon högg huvet av han helt rått utan att blinka va, det säger ju rätt mycket. Djurvän...jo ja tackar ja! Lika dant med Laila Liljebagge och hennes kompisar, tjipp så varom döda hela bunten. Inte undra på att mina kompisar ugglorna blev rädda!


Nä ja tycker det går utför me hela rasket. Oj va re kurrar i maggen igen.
Ja tror att ja tar en trädgårdsrunda till innan det mörknar. Ja hann bara käka 24 tulpaner innan tanten kom gåendes på grusgången. Men ja tror det va nåra godingar kvar.
So long på er!

Käka lugnt!
Rålle


14 kommentarer:

  1. Ha ha, du är rolig du fast det är mitt i allt elände. Jag hade fått panik. Tänker på den stackars kaninungen jag jagade vettet ur i vinter bara den närmade sig tomten. Undrar hos vilken granne den kraken är och kalas nu? Små marodörer är vad dom är!☺Hoppas du hann njuta lite innan l
    skönheten åts upp?!
    Kram Milla

    SvaraRadera
  2. Du har då humor mitt i eländet trots allt:-)
    Va tråkigt att du har haft rådjursbesök! Själv har jag klarat mig ett tag nu (peppar, peppar) men då ställer mössen till med elände istället.....alltid är det något eller hur?
    Hoppas Rålle hittar något annat än dina tulpaner att äta framöver!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Kul inlägg! Nu tycker jag faktiskt att Rolle borde se sig om efter ett annat skafferi och lägga av med gourmetfasonerna.
    Hoppas du får ha resten i fred.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  4. Stakkars deg! Men jeg kan ikke la være å le, for du forteller det så godt! Håper du finner på noe som gjør at de holder seg vekk! Etter at thujahekken her har vokst seg høy, har jeg ikke hatt noen rådyr her. Tror de er redde for å bli stengt inne. Stor trøsteklem fra Marit

    SvaraRadera
  5. Ja jag tror faktiskt att tanten fick spader!
    Schas på dig.
    Annika

    SvaraRadera
  6. Men nej, det var inte snällt, att komma och ta för sig.
    Hoppas det blev kvar någon liten en, som du får njuta av.
    Ha det gott / Marika

    SvaraRadera
  7. Tråkigt, tråkigt, visst blir man ledsen men humor är aldrig fel att ta till när man kanske helt vill fälla en tår. Fint skrivet!

    SvaraRadera
  8. HA HA HA!
    Tragikomiskt, jag ler medan jag känner med dig i eländet. HU! och HA! Bara en bokstav som skiljer dem åt... Ja, skratt och gråt ligger ju också nära.
    Hoppas att du hann njuta av härligheten före... och att marodörerna tar det lilla lugna i fortsättningen.
    Ha det gott!
    /Katarina

    SvaraRadera
  9. Att du inte skäms Rålle! Först stjäla tantens tulpaner och sedan skryta om det på nätet. Du är litet väl fräck. Nu ska jag tipsa tanten om att hon får tvåla in tulpanerna som är kvar.
    Vet du inte att det finns goda växter i skogen? / Britt

    SvaraRadera
  10. Jättetråkigt för dig men vilket underbart inlägg det blev av detta!
    Må så gott!

    SvaraRadera
  11. Vad säger man, jag skulle bli galen och inte kunna skoja om detta, vilken härlig humor du har.
    Kram

    SvaraRadera
  12. Tack och lov har de inte hittat till mig det räcker med sorken här tycker jag.Vem skulle inte få spel på en sån odräglig fuling. Vad ska man göra Råväck på hängande kuddar är mitt tips.
    Ha det bra nu på fredagen och ta en fika
    Kram Meta

    SvaraRadera
  13. Vilket humoristiskt inlägg du har skrivit mitt i all bedrövelsen. Med tanke på att du kan skoja om det så är du nog en sann djurvän för ingen kan väl tycka om spanjoren Jose eller bli lite galen när Bambi haft fest i trädgården. Hoppas han håller sig borta nu så du får ha resten ifred.
    Kram Anna-Karin

    SvaraRadera
  14. Hahaha, du är bara för rolig! :-) Hoppas att Rålle håller sig mätt på annat håll framöver!
    Kram
    Elin

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...